vraag & antwoord

Is er een efficiënte manier om te bewaken dat de manager zijn mail afhandelt?

Digitaal werken

Het draait allemaal om een goede samenwerking en goede afspraken (o.a. over wie de eindverantwoordelijkheid heeft). Het meest efficiënt is dat iedereen zelf berichten in zijn persoonlijke mailbox afhandelt. Als dat niet kan omdat je manager het bijvoorbeeld te druk heeft, kun je afspreken dat één persoon verantwoordelijk is voor het direct behandelen van de urgente […]

Het draait allemaal om een goede samenwerking en goede afspraken (o.a. over wie de eindverantwoordelijkheid heeft).

Het meest efficiënt is dat iedereen zelf berichten in zijn persoonlijke mailbox afhandelt. Als dat niet kan omdat je manager het bijvoorbeeld te druk heeft, kun je afspreken dat één persoon verantwoordelijk is voor het direct behandelen van de urgente mail. De afgehandelde mail (binnengekomen mail en bericht met antwoord) kan daarna direct worden gearchiveerd of in projectmappen (in Outlook) worden bewaard, zodat je kunt zien dat de mail in behandeling is. Je kunt de manager twee keer per dag informeren over zaken die uitgebreidere behandeling nodig hebben, of die besproken moeten worden (bijvoorbeeld om 11.00 en om 15.00 uur ’s middags, zodat ze diezelfde dag nog kunnen worden afgehandeld).

Er is een Werkwijzer die gaat over samenwerken met je manager in het algemeen. ‘Manage je manager(s)’ gaat over o.a. afspraken maken, communicatie, loyaliteit, verwachtingen, enzovoort. Je kunt het boekje bestellen op ManagementSupport.nl > Zakendoen.

Reageer op dit artikel