vraag & antwoord

Hoe geef ik in de digitale agenda met kleuren prioriteiten aan afspraken?

Digitaal werken

In de nieuwsbrief van vorige week stond een bericht in de Secretaresse Assistent over Agendabeheer. Eén van de tips was om met een markeerstift de diverse soorten activiteiten aan te geven. Al naar gelang de prioriteit. Handig, maar ik werk veel met de digitale agenda. Kan ik daarin dan ook met kleuren werken? Het antwoord […]

In de nieuwsbrief van vorige week stond een bericht in de Secretaresse Assistent over Agendabeheer. Eén van de tips was om met een markeerstift de diverse soorten activiteiten aan te geven. Al naar gelang de prioriteit. Handig, maar ik werk veel met de digitale agenda. Kan ik daarin dan ook met kleuren werken? Het antwoord op deze vraag kwam van een lezer. Zij meldde ons het volgende:

In het tooltje ‘meeting request’ in Outlook staat naast location een blokje genaamd ‘label’. Als je dat openklikt zie je allemaal kleurtjes waarmee je ook afspraken digitaal kunt inkleuren. Persoonlijk heb ik dit gebruikt toen ik een manager assisteerde die voor drie verschillende afdelingen werkte en derhalve ook drie verschillende secretariaten had. Elke afdeling/secretariaat had ik zijn eigen kleur gegeven en de desbetreffende secretaresse kon in haar eigen kleur doen wat ze wilde. Alleen als ze in een ander kleurgebied wilde, moest dat met mij worden afgestemd. Ik was het centrale aanspreekpunt voor de agenda. Geloof het of niet: het werkte wél!

Reageer op dit artikel