vraag & antwoord

<strong>Wordtip: bouwstenen</strong>

Digitaal werken

Op mijn werk gebruik ik in bepaalde brieven vaak standaardteksten. Is er een manier waarop ik die teksten handig kan opslaan en ook handig kan invoegen in een bestand?

Ja, daarvoor kun je bouwstenen (vroeger: autotekst) gebruiken. Dat doe je zo:

  • Selecteer de tekst die je als bouwsteen wilt gebruiken.
  • Klik in de menu-tab Invoegen op de knop Snelonderdelen.
  • Kies Selectie opslaan in galerie met snelonderdelen.

Een pop-upvenster wordt geopend.

  • Geef de bouwsteen bij voorkeur een korte en toepasselijke naam.
  • Maak je meerdere bouwstenen, dan kun je deze onderverdelen in categorieën.
  • Je kunt de bouwstenen nu eenvoudig invoegen in alle documenten die je hierna opent:

klik op de knop Snelonderdelen om de gewenste bouwsteen te selecteren of typ de naam van de bouwsteen en druk op F3.

Outlook 2007: Veelgebruikte tekst invoegen in e-mailberichten
Autocorrectie aanpassen
Autotekst in Word
Training: POWERsecretaresse!
Training: Notuleren met je laptop

Reageer op dit artikel