checklist

Externe communicatie bij een verhuizing

Faciliteren

Bij een bedrijfsverhuizing is goede communicatie erg belangrijk.

Uiteraard moeten de medewerkers die moeten verhuizen goed geïnformeerd worden (interne communicatie). Maar ook de communicatie naar buiten (externe communicatie) moet geregeld worden. Natuurlijk vooral als er naar een ander gebouw verhuisd gaat worden.

Zeven aandachtspunten:

  • Verander de NAW-gegevens op de website.
  • Aanpassingen website: bereikbaarheid van het gebouw, routebeschrijving, parkeergelegenheid en voorzieningen openbaar vervoer.
  • Laat drukwerk aanpassen (enveloppen, briefpapier, kaartjes).
  • Beoordeel of de verhuizing een mooie gelegenheid is om de huisstijl aan te passen.
  • Informeer (door middel van een brief) omwonenden of omliggende bedrijven over de verhuizing; let daarbij op de eventuele knelpunten zoals verhuiswagens die op de stoep staan en transportritten die in de buurt plaatsvinden).
  • Laat de medewerkers in de elektronische handtekening van e-mailberichten een melding maken over de verhuizing en het nieuwe adres.
  • Stel – indien nodig – een persbericht op. 

Verhuizen: maak er een project van
Wie moet je allemaal inlichten als je bedrijf gaat verhuizen?
Nieuwe huisstijl: introductie in de organisatie
Boek: Bedrijfsverhuizingen en relocatie
Training: Bewust schriftelijk communiceren

Reageer op dit artikel