nieuws

Een perfect zakelijk profiel

Geen categorie

Zet je een online netwerk in voor zakelijk gebruik dan wil je je natuurlijk perfect presenteren. Het profiel draagt immers bij aan je imago en aan uitbreiding van je netwerk. Hoe je een perfect zakelijk profiel neerzet? Viadeo zette dertien tips op een rij om het beste naar boven te halen.

Zet je een online netwerk in voor zakelijk gebruik dan wil je je natuurlijk perfect presenteren. Het profiel draagt immers bij aan je imago en aan uitbreiding van je netwerk. Hoe je een perfect zakelijk profiel neerzet? Viadeo zette dertien tips op een rij om het beste naar boven te halen.

De opbouwfase

1. Praat niet alleen over jezelf Noem je ambities en projecten, maar geef ook aan wat je kunt betekenen voor anderen.

2. Een profiel is geen cv en dus geen opsomming van feiten.

3. Maak je profiel zo volledig mogelijk en zorg voor een foto.
Profielen met een foto worden vier keer meer bekeken dan profielen zonder foto.

4. Maak je profiel in het Engels voor een nog groter bereik.
Wanneer je refereert naar gevolgde en/of afgeronde studies of opleidingen, wees dan volledig over de naam van het betreffende instituut. Zo vinden oude schoolvrienden/-vriendinnen je eerder, evenals potentiële werkgevers

5. Gebruik begrijpelijke omschrijvingen, titels en andere termen.
Zo word je snel gevonden. Wees zo volledig mogelijk en vermijd ‘open deuren’.

Als je profiel staat

Hoe bereik je dan de beste contacten?
8 tips

1. Zoek in de database van ‘leden’ die je al kent
Zo heb je ook toegang tot hun netwerk.

2. Nodig de contacten van je adresboek uit.
Zo bouw je nog verder aan je netwerk.

3. Kondig evenementen aan die je bedrijf organiseert.
Zo verhoog je ‘de zichtbaarheid’.

4. Maak gebruik van zogenoemde hubs (thematische groepen binnen Viadeo).
Hoe gerichter het thema van een hub, hoe meer juiste leden je aanspreekt.

5. Maak op een zodanige manier een strategie voor het benaderen van contacten, dat het niet direct lijkt op een ‘commerciële actie’.
Zo leg je makkelijker een eerste contact.

6. Plaats uitnodigingen of persberichten van je bedrijf op je profiel.
Vernieuw ze regelmatig.

7. Let op commerciële mogelijkheden.
Wanneer een contact bijvoorbeeld van baan verandert, kun je vragen of zijn of haar nieuwe iets voor jou of je bedrijf kan betekenen.

8. Verstuur je eigen reacties op internetartikelen naar je netwerk.
Zo deel je je gedachten, feedback en reacties.

Voor professionals die al lid zijn van een zakelijk online netwerk, is het belangrijk voor ogen te houden dat online netwerken hetzelfde doel heeft als live netwerken. De echte waarde uit een zakelijke netwerksite bereik je door het netwerk op dezelfde manier te benaderen als je gewone zakelijke contacten.

Bron: managersonline.nl

Reageer op dit artikel