nieuws

Trend: kerstkaarten voor het goede doel

Geen categorie

Nog even en het is zover: dan vallen de kerst- en eindejaarskaarten weer door de brievenbus. De trend dit jaar? Kerstkaarten voor het goede doel.

 

 

 

 

 

Nog even en het is zover: dan vallen de kerst- en eindejaarskaarten weer door de brievenbus. De trend dit jaar? Kerstkaarten voor het goede doel.

Steeds meer bedrijven kiezen kerstkaarten voor het goede doel. ‘Wij zien de afgelopen jaren een duidelijke stijging. Het past natuurlijk ook bij het tijdbeeld, en uiteraard bij de kerstgedachte’, aldus Joyce Straathof van Goededoelenkerstkaarten.nl.

Er werden de afgelopen jaren meer dan tien miljoen kaarten verstuurd waarvan een deel van de omzet naar het goede doel ging. CliniClowns Nederland, KiKa, Stichting Pink Ribbon, War Child, WNF, de Nederlandse Hartstichting en vanaf dit jaar ook KWF Kankerbestrijding, konden door deze gigantische hoeveelheid in totaal al rekenen op meer dan twee miljoen euro. Straathof: ‘Dat is al prachtig, en wij streven ernaar dit bedrag de komende jaren te overtreffen.’

Het bestellen van kerst- en eindejaarskaarten voor het goede doel, gaat heel eenvoudig. Via www.goededoelkerstkaarten.nl wordt het doel (en de kaart) gekozen waar het bedrijf de meeste sympathie voor heeft. Vervolgens gaat 15 procent van de opbrengst van deze kaarten naar het uitgekozen goede doel.

 

 

 

 

 

 

Reageer op dit artikel