nieuws

Kerstpakket mag weer wat kosten

Geen categorie

Ondanks de onzekere vooruitzichten op de financiële markten, wordt er dit jaar meer geld besteed aan het traditionele kerstpakket. Het aantal bestelde kerstpakketten blijft naar verwachting gelijk, maar de waarde van het eindejaarscadeau stijgt dit jaar met zo’n 4 euro naar gemiddeld 38 euro!

Ondanks de onzekere vooruitzichten op de financiële markten, wordt er dit jaar meer geld besteed aan het traditionele kerstpakket. Het aantal bestelde kerstpakketten blijft naar verwachting gelijk, maar de waarde van het eindejaarscadeau stijgt dit jaar met zo’n 4 euro naar gemiddeld 38 euro!

Dat blijkt uit gegevens van brancheorganisatie Platform Promotional Products (PPP). Volgens PPP bestellen de Nederlandse ondernemers dit jaar bij elkaar ongeveer 4,8 miljoen kerstpakketten. Sinds het uitbreken van de financiële crisis (3 jaar geleden) nam het aantal bestelde kerstpakketten iets af. Eind 2008 werden nog 5 miljoen kerstpakketten aan de man gebracht. Dit jaar ziet het PPP voor het eerst weer een stabilisatie. Het is alleen wel zo dat ondernemers de pakketten steeds later bestellen.

Wat volgens PPP verder opvalt is dat Nederland in de keuze voor een kerstpakket de goede doelen massaal links laat liggen. Daarmee lijkt de lijn van het kabinet gevolgd te worden, denkt het PPP. Er is gewoon niet veel interesse voor. De pakketten waarbij werknemers zelf cadeaus mogen uitzoeken vinden daarentegen gretig aftrek. Datzelfde geldt voor kleine elektronische apparaten; ook die zijn dit jaar populair. Deze wetenschap is natuurlijk nooit weg als jouw bedrijf nog geen keus heeft kunnen maken.

En PPP kan het weten. Dit platform vertegenwoordigt ruim 300 bedrijven in de promotiebranche. Dat is ongeveer 82 procent van de hele markt!

 

Reageer op dit artikel