blog

24/7 beschikbaar

Plannen en organiseren

Alle feiten op een rij

Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen. Let er bij de organisatie bijvoorbeeld goed op dat je alle gegevens goed in kaart brengt. Kloppen de data en de tijden, maar zijn ook de naam van de reiziger en zijn eventuele voorkeuren goed doorgegeven. Het kan een zakenreiziger veel tijd en ergernis kosten wanneer hij onderweg nog dingen moet regelen. Let er ook goed op in welke tijdszone de reiziger zich bevindt. Het gebeurt regelmatig dat reizigers zich vergissen met het omrekenen van de tijd en daardoor een aansluiting missen of een uur te laat bij hun afspraak aankomen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Of wat dacht je van een staking, waarbij de luchtvaartmaatschappij onverhoopt de vlucht niet uitvoert. Of erger nog, als er paniek ontstaat door een politieke ontwikkeling of een natuurramp. Denk van tevoren na over de mogelijkheden die er zijn, welke andere maatschappijen vliegen er bijvoorbeeld op de bestemming? Zoek uit wat de risico’s ter plaatse zijn en informeer de reiziger hierover. Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee. Denk er ook aan om hem/haar te wijzen op het meenemen van de juiste papieren en de gegevens van de ambassade. Just in case.

Werk samen met professionals
Als er dan ondanks de voorbereidingen toch nog een kink in de kabel komt van de reiziger, reken dan op de hulp van een zakenreisorganisatie met een professionele 24/7-dienst die jouw en je collega’s ten alle tijden uit de brand helpt. Ook in het weekend en op feestdagen. De medewerkers zijn gespecialiseerd in het oplossen van problemen waarmee reizigers voor of tijdens de reis te maken kunnen krijgen. Daarnaast hebben deze specialisten inzicht in alle gegevens zoals persoonlijke stoelvoorkeuren, frequent flyer-kaartnummers, betalingsafspraken en het reisbeleid van het bedrijf.

Ellen Geluk is Manager Business Travel bij VCK Travel.

Ellen Geluk_klein

Reageer op dit artikel