nieuws

Caloriearm uit eten

Plannen en organiseren

Uit eten met je werk is gezellig en lekker. Maar wil je tegelijkertijd op de lijn letten? Maak dan een keuze uit de meer caloriearme producten op het menu. In elk restaurant is wel een light-maaltijd samen te stellen.

Uit eten met je werk is gezellig en lekker. Maar wil je tegelijkertijd op de lijn letten? Maak dan een keuze uit de meer caloriearme producten op het menu. In elk restaurant is wel een light-maaltijd samen te stellen.
 
 
Kies bij een een voorgerecht voor een ongebonden soep. Deze is net wat minder vet dan een gebonden versie. Ook kan je natuurlijk voor de salade kiezen. Salades bestaan al lang niet meer alleen uit groenvoer, dat bewijzen bijvoorbeeld tonijn- of kipsalades. Deze gerechten zijn een stuk slanker dan een gerecht waar alleen vlees of vis in verwerkt is. Of kies voor een voorafje van fruit met gerookte ham bijvoorbeeld. Zelfs de gerookte ham is ‘slank’. Neem liever geen vlees of vis als voor- én hoofdgerecht.
 
Vegatarisch menu
 
Kies voor het hoofdgerecht bijvoorbeeld magere vis of vlees, zoals biefstuk, rosbief, fricandeau, kip en kalkoen. Magere vissoorten zijn kabeljauw, tong en tonijn. Of kies voor het vegetarische menu, is bijna altijd slanker dan vlees.

Slanke bereidingswijzen van vlees of vis zijn grillen, pocheren en in folie bereiden. Kies voor ongepaneerd vlees en ongepaneerde vis. Het deeglaagje neemt namelijk vet op. Laat tijdens het diner het broodmandje op tafel staan. Mocht je niet genoeg hebben gegeten, dan kun je de honger stillen met een stukje brood.

Sorbetijs

Dan het nagerecht: een koffie is uiteraard een goede oplossing. Of bijvoorbeeld sorbetijs. Dat bevat minder vet dan roomijs. Ook tussen de toetjes zijn fruitgerechten te vinden. Wees wijs en laat het bolletje ijs dat erbij zit dan achterwege.

Eet smakelijk!

Reageer op dit artikel