nieuws

Stuntprijzen vliegtickets bijna voorbij

Plannen en organiseren

Nog dit jaar komt er een einde aan misleidende vliegticketprijzen. Slechts all in-prijzen mogen voortaan op abri’s en in advertenties genoemd worden. Als het niet geregeld wordt met een gedragscode, dan grijpt het ministerie van Economisch Zaken (EZ) in.

Nog dit jaar komt er een einde aan misleidende vliegticketprijzen. Slechts all in-prijzen mogen voortaan op abri’s en in advertenties genoemd worden. Als het niet geregeld wordt met een gedragscode, dan grijpt het ministerie van Economisch Zaken (EZ) in.

Luchtvaartmaatschappijen adverteren al jaren met superscherpe prijzen voor vliegtickets.En op het moment dat de argeloze consument het ticket wil betalen komen er plotseling torenhoge toeslagen bovenop. Zoals bijvoorbeeld luchthavenbelastingen, brandstofkostentoeslagen, servicetoeslagen, en veiligheidstoeslagen. Een toeslag van 150 euro is heel normaal in de vliegwereld. Al met al reden voor het ministerie van EZ hier iets aan te doen en eist daarom voor 27 juni een gedragscode van de branche, anders grijpt het in.

Vliegwereld is voor
De vliegwereld is voor. De KLM ziet het – volgens verwachting – helemaal zitten. Maar ook Easyjet voerde onlangs inclusief-prijzen in en vindt het dus prima. Alleen wordt die maatschappij beticht van het adverteren van enkele reizen terwijl de klant kan denken dat het een retour is. Dat een gedragscode wel kan wordt bewezen in Duitsland. Daar zijn de vanafprijzen verboden en moet geadverteerd worden met de alles inclusief-prijzen.

Reageer op dit artikel