nieuws

Tarievenstructuur KLM eenvoudiger

Plannen en organiseren

KLM gaat vanaf deze zomer zijn tarievenstructuur vereenvoudigen. Er zullen dan nog maar een handvol verschillende tarieven gebruikt worden.

KLM gaat vanaf deze zomer zijn tarievenstructuur vereenvoudigen. Er zullen dan nog maar een handvol verschillende tarieven gebruikt worden. Daarbij kan uit verschillende serviceniveau’s worden gekozen. KLM wil op deze manier de concurrentie met prijsvechters als Easyjet en Ryanair aangaan. Voor de laagste vliegprijs kan niet langer via de reisbureaus worden geboekt, maar nog uitsluitend op internet, aldus De Telegraaf.

KLM-NIEUWE-STIJL

De KLM-nieuwe-stijl gaat in Europa nu met de bestaande vloot concurreren op alle passagiersfronten. Daarbij onderscheidt KLM twee categorieën: klanten die afkomen op maatwerk met service en prijsgerichte luchtreizigers. Beide reizigersgroepen krijgen in de vliegtuigen geschieden zitplaatsen en en aparte service, net als nu met de huidige business class die in Europa gaat verdwijnen.
De reizigers voor prijsvechtertarieven, die volgens KLM vaak nog lager zullen zijn dan die van prijsvechters zelf, blijven alle voordelen genieten van een ‘gewone’ lijndienstmaatschappij. Bijvoorbeeld als bij annuleringen of een vertraging gestrande passagiers in hotels moeten worden ondergebracht.

De meest betalende passagiers, de huidige business- en economy class-reizigers, worden samengebracht in een nieuwe zakenklasse met volledige verzorging, met onder andere eten naar keuze, een krant en privileges en nieuwe service op de grond, zoals een snellere grenscontrole. Nadeel is dat de huidige vijf stoelen op een rij uitgebreid worden naar zes met behoud van beenruimte; meer mensen dus in het vliegtuig.

Reageer op dit artikel