vraag & antwoord

Eventmanagement: ken je deze tools al?

Plannen en organiseren

Is één van jouw taken ook eventmanagement? Of je als assistant of secretaresse een bedrijfsevenement organiseert of een meeting regelt, ook hiervoor heb je slimme tools en apps die het je makkelijker kunnen maken. Ken jij ze allemaal?

Eventmanagement: ken je deze tools al?

Actie en planning

Google Keep: leg snel je gedachten vast en deel ze met collega’s. Spreek onderweg een memo in en laat het automatisch op schrift stellen

Stormboard: online brainstormen en plannen met deze toepassing

Wunderlist: een simpele app voor het beheren van je takenlijst. Get things done!

Asana: beheer de workflow van je team met deze gratis tool

Microsoft Project: Microsoft Project is een ERP-softwarepakket dat primair bedoeld is om projectmanagers en portfoliomanagers in middelgrote en grote bedrijven te helpen.

Datumprikker: Met deze tool van Worldmeetings prik je een datum en tijdstip voor een meeting

Timeanddate.com: een wereldwijd overzicht van feestdagen en tijdzones

Todoist & Any.do: to-do lijsten die gebruiksvriendelijk zijn en snel te delen

Documentenbeheer

Dropbox: een clouddienst voor het online opslaan van bestanden

Google Drive: overal toegang tot bestanden, foto’s, video’s en meer, met de beveiligde cloudopslag en back-up van Google Drive

Sharepoint: organisaties gebruiken SharePoint voor het maken van (vergader)websites

Trello: gebruiksvriendelijk projectbord om overzicht te behouden. Lees ook het compacte artikel van Karen Visser in het septembernummer van Management Support Magazine over deze tool!

Communicatie

Yammer: een privé sociaal netwerk dat werknemers in verschillende afdelingen of locaties helpt samenwerken

Facetime: Videogesprekken voeren met je telefoon

Momice: alles-in-één-tool voor eventcommunicatie

InMail: berichtenfunctie op LinkedIn, ook te gebruiken voor inschrijvingen

Evite: tool voor het versturen van uitnodigingen

BuzzMaster, Voxvote & Mentimeter: verhoog de interactie en peil het sentiment van bezoekers door hen te laten stemmen met hun smartphones

WhatsApp: iedereen gebruikt het al, ook de meetingindustrie

Slack: real-time messaging, ideaal voor teams als alternatief voor WhatsApp

Reageer op dit artikel