checklist

Top 5 checklists van 2016

Persoonlijke ontwikkeling

Van tips om je goed te kunnen concentreren tot handige ijsbrekers om een gesprek te beginnen: welke checklists zijn door jullie in 2016 het best gelezen? Een top 5.

Top 5 checklists van 2016

5. 5 tips voor concentratie op de werkplek

Herrie van je collega’s en spontane vragen waarmee ze je lastig vallen. Daardoor worden we het meest afgeleid op kantoor. Met deze tips krijg je de concentratie weer terug.

4. Lean secretariaat: 5 tips om te beginnen

Een lean secretariaat: dat willen we allemaal wel. Maar waar moet je beginnen met verbeteringen aan te brengen? Marianne Smits, schrijver van het boek ‘Doen wat ertoe doet’, geeft 5 tips.

3. Gaan doen wat ertoe doet: een stappenplan

Aan de slag met lean werken? Neem dan niet de wensen van je omgeving als uitgangspunt, maar begin met heel precies kijken waar je een waardevolle bijdrage kunt leveren. Dan doe je wat ertoe doet. Trainer Marianne Smits geeft je een handig stappenplan als leidraad.

2. 10 handige ijsbrekers om een gesprek te beginnen

Weet je niet hoe je een gesprek moet beginnen met onbekende mensen op een congres of netwerkborrel? Onderstaande dingen kunnen altijd.

1. 9 gouden tips voor agendabeheer

Een overvolle agenda up-to-date en flexibel houden vergt organisatietalent en een flinke dosis creativiteit. Het puzzelen met last minute-afspraken, dringende verzoeken, taken en to do’s, daar kun je stress van krijgen. Maar geen zorgen, met deze negen gouden tips doe je aan gezond en effectief agendabeheer.

Reageer op dit artikel