De best gelezen interviews van 2021 tot nu toe

De best gelezen interviews van 2021 tot nu toe

Reorganisaties, blunders en crises: deze interviews werden dit jaar het meest gelezen op de website van Management Support.

1. Erna Smits: ‘Wij hebben veel taken teruggegeven aan de managers’
Thales ging van zestig ‘secretaresses’ naar een centrale afdeling met een servicecatalogus. Manager Erna Smits vertelt over haar succes met zestien ondersteuners op 1.800 medewerkers.
Lees het interview >>

Erna Smits
Erna Smits

2. Mandy Haneveer: ‘Ik stuurde de HR-directeur op de verkeerde dag naar Duitsland’
Een blunder kan je problemen met je manager en slapeloze nachten opleveren, maar hopelijk kun je er ook van leren. Dat laatste geldt in ieder geval voor Mandy Haneveer.
Lees het interview >>

Mandy Haneveer
Mandy Haneveer. Foto: Jan Willem van Vliet

3. Bo Vermeij is service delivery executive: ‘Het zwaartepunt ligt bij het klantcontact’
Wat doet een service delivery executive? Bo Vermeij vervult die functie nu een jaar. "Het overstijgt de rol van officemanager."
Lees het interview >>

Bo Vermeij
Bo Vermeij

4. Neurowetenschapper Ayca Szapora: ‘We overschatten andermans aandacht’
We bombarderen elkaar met informatie die onze hersenen helemaal niet kunnen verwerken. Neurowetenschapper Ayca Szapora legt uit hoe je de aandacht van anderen wél kunt vasthouden.
Lees het interview >>

Ayca Szapora
Ayca Szapora

5. Astra Bouwmeester: ‘De eindeloze mogelijkheden in Teams zijn ook een valkuil’
Wat kun je leren van iemand die van kartrekker voor Microsoft Teams naar functioneel beheerder van het platform is gegaan? Astra Bouwmeester heeft precies dit traject doorlopen bij brancheorganisatie Bouwend Nederland.
Lees het interview >>

Astra Bouwmeester
Astra Bouwmeester. Foto: Roel Dijkstra
Hoe check je in of uit bij vergaderingen? Tips van onze lezers

Hoe check je in of uit bij vergaderingen? Tips van onze lezers

Met in- en uitchecken kun je de effectiviteit van vergaderingen vergroten. We vroegen onze lezers hoe zij dit aanpakken in hun organisatie.

10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

Je moet een ongemakkelijk onderwerp bespreken met een collega. Moet je je voorbereiden? Hoe voer je het gesprek? Tien tips van Karen Visser.

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Verpak je boodschap niet in drie lagen pakpapier om rekening te houden met je lezer, schrijft Judith Winterkamp. Neem je lezer serieus en wind er...

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

In zakelijke teksten kun je niet duidelijk genoeg zijn, schrijft expert Judith Winterkamp. Maar als je iets gedaan wilt krijgen, moet die...

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...