Takenoverzicht van een managementassistent

Takenoverzicht van een managementassistent

Hoewel de functie binnen iedere organisatie anders is, zijn er een aantal 'standaard' taken voor managementassistenten. Check onderstaande lijst om te zien in hoeverre jouw takenpakket overeen komt.

Generieke taken managementassistent

Specifieke taken managementassistent

  • Opstellen bestelopdrachten aan de hand van offertes
  • Betaalopdrachten en inkooporders opstellen
  • Bijhouden licentieadministratiesysteem
  • Contractenbeheer
  • Vervanging collega in andere functie (bijv. bode bij gemeenten)
  • Kwaliteitscontrole uitgaande brieven
  • Webbeheer
  • Verzorgen van relatiegeschenken
  • Projectenadministratie
  • Projectbeheer
  • Afdelingsbudget beheren
  • Gastvrouw/hostess bij beurzen

Lees verder:

Dit takenoverzicht van een managementassistent komt uit het boek Doen wat ertoe doet, leaner werken op het secretariaat van Marianne Smits.

Tijd voor een switch? Vijf supportfuncties die je misschien nog niet kent.

De 5 meest gelezen artikelen van april 2024

De 5 meest gelezen artikelen van april 2024

Dit is de top 5 van populairste artikelen van afgelopen maand, mis ze niet! Een verrassend groot aantal lezers wil graag meer weten over slimme...

De 5 meest gelezen artikelen van maart 2024

De 5 meest gelezen artikelen van maart 2024

Van prompts maken in ChatGPT tot een praktijkverhaal over hoogsensitief zijn op kantoor... Check het lijstje: de top 5 van meest gelezen artikelen...

10 manieren om slimmer om te gaan met vervelende taken

10 manieren om slimmer om te gaan met vervelende taken

We hebben allemaal taken die we liever kwijt dan rijk zijn. Trainer Karen Visser legt uit hoe je deze zo slim mogelijk wegwerkt.

Projectmanagement: ga het conflict aan

Projectmanagement: ga het conflict aan

Projecten gaan gepaard met grote belangen. Als projectassistent moet je het team de goede kant op leiden. En soms: het conflict aangaan.

10 tips voor betere zelfsturing op het secretariaat

10 tips voor betere zelfsturing op het secretariaat

Zelfsturing kun je niet zomaar even invoeren. Werkplektrainer Karen Visser wijst in tien snelle tips op zaken die je op orde moet hebben.

Hybride werken: het uitgangspunt in vijf stappen

Hybride werken: het uitgangspunt in vijf stappen

De basisregels van hybride werken, uitgelegd door innovatiecoach en trainer Marianne Smits.

Organiseer je een evenement? Dit moet in het draaiboek

Organiseer je een evenement? Dit moet in het draaiboek

Eén tot enkele weken voor aanvang van het evenement begin je met het maken van een draaiboek. Dit moet er allemaal in.

Projectassistent: zo vorm je een succesvol team met je projectleider

Projectassistent: zo vorm je een succesvol team met je projectleider

Als projectassistent ben je samen met je projectleider het kleinste team binnen het projectteam. Jullie succes is afhankelijk van de onderlinge...