De meest gelezen artikelen van maart 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1.Outlook: kolommen toevoegen of verwijderen
In Outlook kun je een lijstweergave gebruiken om kolommen toe te voegen en te verwijderen. Volg daarvoor dit stappenplan in Outlook.
Lees het artikel >>

2.Vraag naar secretaresse daalt, vraag naar directiesecretaresse stijgt
Secretaresse is een van de 54 ‘minst kansrijke beroepen’, aldus uitkeringsinstantie UWV. Tegelijkertijd neemt de vraag naar directiesecretaresses juist toe.
Lees het artikel >>

3.Slimme werkgewoonten voor e-mail, van sorteren tot opruimen
Slim omgaan met e-mail kan veel tijd besparen. Professional organizer Karen Visser kent de nodige trucs voor efficiënt beheer van je inbox.
Lees het artikel >>

4.Mis je de verbinding door al dat thuiswerken? Zo krijg je die weer terug
Een jaar thuiswerken kan betekenen dat je de verbinding met de organisatie stukje bij beetje kwijtraakt. Voor interventies om het werkklimaat weer te verbeteren, zijn alle ogen gericht op de vibemanager.
Lees het artikel >>

5.Past je functie nog bij jou? Stel jezelf deze vragen
Is je huidige functie er nog wel eentje die goed aansluit bij jouw levensfase en ambities? Kijk eens in de spiegel en stel jezelf een aantal vragen.
Lees het artikel >>

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

Krijg je als notulist te maken met mensen die te snel praten, of met onderwerpen die je niet volledig begrijpt? Probeer dan de volgende zes tips eens...

8 tips voor een goede zinsbouw

8 tips voor een goede zinsbouw

Hoe zorg je er als assistant voor dat de teksten die je schrijft leesbaar zijn?

Hoe check je in of uit bij vergaderingen? Tips van onze lezers

Hoe check je in of uit bij vergaderingen? Tips van onze lezers

Met in- en uitchecken kun je de effectiviteit van vergaderingen vergroten. We vroegen onze lezers hoe zij dit aanpakken in hun organisatie.

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Zo schrijf je met flair: vlottere zinnen met minder woorden

Jarenlang schreef Judith Winterkamp zakelijke teksten waar niets op aan te merken was ... behalve dat ze saai waren! Ze leerde zichzelf te schrijven...

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

'Met tactische communicatie word je de manager van jouw manager'

Tactisch communiceren helpt je verder in je werk én je vergroot er jouw meerwaarde mee. En het is eigenlijk nog heel eenvoudig ook: "Zeg de juiste...