nieuws

Mail van klanten nog steeds slecht beantwoord

Taal en communiceren

Snel en goed reageren op e-mails van klanten is voor veel bedrijven nog steeds een probleem. Slechts twintig procent van onderzochte bedrijven beantwoordde alle mails. Anderen reageerden helemaal niet of heel traag. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek bij honderd Nederlandse organisaties door marktonderzoekbureau Morph.

Snel en goed reageren op e-mails van klanten is voor veel bedrijven nog steeds een probleem. Slechts twintig procent van onderzochte bedrijven beantwoordde alle mails. Anderen reageerden helemaal niet of heel traag. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek bij honderd Nederlandse organisaties door marktonderzoekbureau Morph.

Vorig jaar werd bijna de helft (43 procent) van de inkomende mailtjes helemaal niet beantwoord en slechts een op de vijf organisaties beantwoordde alle mails. Bijna een derde reageerde helemaal niet.

Bedrijven die adequaat reageerden op e-mail waren Randstad, Mediamarkt en Fleurop. Zij hadden alle een cijfer dat eindigde boven de 9, Randstad zelfs een 9,8. Ronduit slecht reageerden bedrijven als Kwik-Fit, C&A en Altavista. Zij haalden nog niet eens een nul.

 

Reageer op dit artikel