nieuws

10 bloopers van managementassistants

Taal en communiceren

Een blunder maken we allemaal weleens. De ene is wat erger dan de ander, maar ze hebben één ding gemeen: we vergeten ze nooit meer. 10 young professionals vertellen over hun bloopers.

10 bloopers van managementassistants

Lynhi Truong, werkt bij Western Digital:
Voor een Britse collega regelde ik een hotel. De volgende ochtend vroeg ik of hij lekker had geslapen. Een indirecte wijze om te vragen of het hotel hem beviel en of er misverstanden waren geweest. Hij vertelde dat ’s avonds iemand zijn hotelkamer binnenwandelde. Dubbel geboekt. “Het is maar goed dat je niet in je nakie stond!” riep ik. Ik schaamde mij enorm voor deze directe uitspraak. Zo Hollands. Gelukkig kon hij er wel om lachen.”

Margaux van Rhee, werkt bij Worldhotel Bel Air: 
“Een gast aanzien voor een nieuwe collega die komt solliciteren. Gelukkig kon de gast erom lachen en zei hij dat hij graag voor het hotel zou willen werken en zijn cv zou opsturen…”

Colinda Roos, werkt bij Parkinson Vereniging:
“Een concept e-mail waarin ik mijn ongenoegen uitte over de manier waarop een andere organisatie ons behandelde, wilde ik nog wat vriendelijker maken op een rustiger moment. De toetsencombinatie control enter zorgde ervoor dat de conceptmail verzonden werd. Er stonden gelukkig geen ongepaste dingen in, wel werd meteen duidelijk dat ik het er echt niet mee eens was…”

Annika Schippers, werkt bij Heineken Global Procurement:
“Op een groot en internationaal project als waar ik op zit werken mensen met verschillende normen en waarden. In het begin besefte ik dit nog niet goed genoeg. Ik had bijvoorbeeld niet door dat mensen uit Zuid-Amerika veel meer waarde hechten aan status dan wij gewend zijn. Hierdoor ontstonden wel eens ongemakkelijke situaties. Ik weet nu veel beter hoe ik bepaald nieuws moet brengen en mensen moet benaderen.”

Graciëlla van Drunen, werkt bij Van Delft installatie:
“Nog niet zo lang geleden mocht ik stoelen uitzoeken voor in onze vernieuwde vergaderruimte. Vele stoelen had ik getest in een showroom en ik was ervan overtuigd de beste stoel qua uitstraling en comfort te hebben uitgekozen. Toen de stoelen eenmaal geleverd waren, waren de reacties alles behalve enthousiast. Ik ging zelf ook even zitten in de stoelen en ik kon (helaas) inderdaad bevestigen dat de rugleuning veel te schuin stond, waardoor het bijna een relaxstoel werd. Een aantal collega’s hebben de rugleuning rechter gemaakt, wat wel als gevolg had dat de stoelen nu enorm kraken. Dus iedere keer als we een vergadering hebben en ik hoor de stoelen kraken, merk ik weer wat een blooper dit is geweest!”

Kim Kuiper, werkt bij Pro Assistance: 
“Toen ik voor een tweede sollicitatieronde bij Pro Assistance kwam, zat iedereen nog aan de lunchtafel. In al mijn enthousiasme vroeg ik: “O, zal ik gezellig aanschuiven?”. Nu, na 3 jaar, wordt er nog steeds hard om gelachen.”

Myrthe Hetzel, werkt bij Royal HaskoningDHV:
“Ik kan me gelukkig niks herinneren waarvan het schaamrood me nog op de kaken staat. Het gebeurt me wel eens dat ik privé en werk door elkaar haal en per ongeluk iemand met de verkeerde naam aanspreek. Ik heb geloof ik zelfs een keer iemand ‘papa’ genoemd.”

Cindy Snitjer, werkt bij Nederlandse Gasunie:
“Ik heb een keer met de CEO in de lift gestaan, terwijl ik geen idee had wie hij was. Gelukkig werkte ik toen nog maar net bij de Nederlandse Gasunie, dus ik had op zich een goed excuus.”

Elise Bloem, werkt bij SSR, het opleidingsinstituut van de rechterlijke macht:
“Toen ik net een paar weken op de internationale afdeling werkte, moest ik een vliegticket boeken voor mijn collega. De achternaam die zij gebruikt past zo goed bij haar, dat ik er helemaal niet bij stil stond dat zij getrouwd was, dus dat het ticket op haar meisjesnaam geboekt moest worden. Gelukkig kwamen we er een week van tevoren achter, maar dat is iets wat nooit weer zal gebeuren.”

Sandia Kalloe, werkt bij PwC:
“In mijn eerste jaar bij PwC heb ik een kop koffie laten vallen over een partner, die het gelukkig zeer goed opnam. Voor mij was dat een blooper die ik nooit meer zal vergeten.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels