nieuws

Documentbeheer: 5 manieren om te besparen

Digitaal werken

Hoewel de economische vooruitzichten weer wat positiever lijken, zijn veel organisaties nog altijd bezig met kostenbesparing. Verminderen van het aantal fte’s, reduceren van reiskosten, besparen op opleidingen en trainingen zijn vaak gebruikte manieren om de uitgaven te verminderen. Besparen op kosten die samengaan met het beheer van documenten en archief wordt nog wel eens over het […]

Documentbeheer: 5 manieren om te besparen

Hoewel de economische vooruitzichten weer wat positiever lijken, zijn veel organisaties nog altijd bezig met kostenbesparing. Verminderen van het aantal fte’s, reduceren van reiskosten, besparen op opleidingen en trainingen zijn vaak gebruikte manieren om de uitgaven te verminderen. Besparen op kosten die samengaan met het beheer van documenten en archief wordt nog wel eens over het hoofd gezien. Maar hoe doe je dat en waar kunnen die besparingen dan zoal zitten?

Kosten van documentbeheer terugdringen

In een speciale whitepaper beschrijft Iron Mountain de volgende 5 manieren waarmee organisaties kunnen besparen op de kosten van document- en archiefbeheer.

  1. Reduceer verborgen handlingskosten
  2. Maak een inventarisatie van de vierkante meters die gemoeid zijn met documentbeheer en hang daar een prijskaartje aan
  3. Bewaar een archief niet onnodig lang
  4. Realiseer een hiërarchische aanpak voor opslag van documenten (waarom moeten inactieve documenten altijd direct toegankelijk zijn?)
  5. Overweeg zaken die u zelf niet efficiënt kunt organiseren uit te besteden

De 5 manieren worden in de whitepaper (5 pagina’s) overzichtelijk en uitgebreid toegelicht.

Meer weten?

Download hier de whitepaper 

Reageer op dit artikel