nieuws

Als de server er maar niet uit ligt

Faciliteren

Auto parkeren

Dat Nederlanders gek zijn op hun gouden koets, blijkt maar weer eens. Maar liefst 66 procent van de kantoorwerkers in ons land stelt een parkeerplek als belangrijke voorwaarde. Wereldwijd ligt dat percentage op nog geen 50 procent. Daarnaast wordt er verwacht dat gasten goed en netjes worden ontvangen, zowel aan de balie als telefonisch. Van de Nederlandse ondervraagden vindt 69 procent dit een belangrijke pijler van het ideale kantoor.

Ook veiligheid speelt een rol. Bijna driekwart van hen is van mening dat je persoonlijke bezittingen onbekommerd moet kunnen achterlaten.

Winkels en restaurants
Een prestigieuze locatie of in de nabijheid van een crèche? Dat maakt de kantoorwerker niet zoveel uit. “Opvallend is ook dat maar 7 procent van de Nederlanders een winkel of restaurant in de buurt van hun werkplek belangrijk vindt, wereldwijd is dat bijna 20 procent. Een bus-, trein- of metrostation om de hoek vinden veel mensen daarentegen wél belangrijk, dat percentage ligt namelijk op 43”, aldus Klaassen.

Lees ook
Hou plezier in je werk
Digitaler werken

Verdieping
Effectiever werken met de iPad [training]
Innovatie in managementondersteuning [training]
Vergaderen met de iPad; praktische toepassingen [vakbase]

Reageer op dit artikel