nieuws

Bonus wint het van traditioneel kerstpakket

Geen categorie

Het traditionele kerstpakket is dit jaar, net als vorig jaar, weer in populariteit gedaald. Slechts 24 procent geeft aan het liefst een kerstpakket van ‘de baas’ te ontvangen, ten opzichte van 35 procent in 2008. Het kerstgeschenk in het kader van de crisis en de moeilijke positie waarin veel bedrijven op dit moment verkeren dan maar overslaan? Liever niet!

Het traditionele kerstpakket is dit jaar, net als vorig jaar, weer in populariteit gedaald. Slechts 24 procent geeft aan het liefst een kerstpakket van ‘de baas’ te ontvangen, ten opzichte van 35 procent in 2008. Het kerstgeschenk in het kader van de crisis en de moeilijke positie waarin veel bedrijven op dit moment verkeren dan maar overslaan? Liever niet!

Dit komt naar voren uit het jaarlijkse online onderzoek van Unique Uitzendburo naar de voorkeur van werknemers voor een kerstgeschenk.

De optie om het kerstgeschenk over te slaan en dit te zien als een investering in het bedrijf is zeer impopulair. Slechts 2 procent van de Nederlandse werknemers wil zijn of haar kerstgeschenk opgeven om het bedrijf deze kostenpost te laten besparen.

In het kader van de economische crisis en de moeilijke positie waarin veel bedrijven op dit moment verkeren, voegde Unique dit jaar de mogelijkheid toe om een investering te doen in het bedrijf door het kerstgeschenk in te leveren. Werknemers blijken toch gehecht aan een attentie aan het eind van het jaar. Naast de genoemde resultaten geeft 8 procent aan graag een geschenkbon te ontvangen en 6 procent stelt het op prijs om een donatie aan een goed doel te kunnen doen.

Ook ‘de bonus’ is een optie. ‘Die voorkeur was er vorig jaar ook al. Een persoonlijke attentie in de vorm van een kerstgeschenk is immers een hart onder de riem en een motivatie voor de werknemer’, aldus Sven Wansink, HR Directeur van Unique.

Reageer op dit artikel