nieuws

Meer werknemers mogen vandaag oranje zien spelen

Geen categorie

Het aantal werknemers dat de eerste wedstrijd van Oranje tijdens werktijd mag kijken, groeit gestaag. Waar drie weken geleden nog 64% geen toestemming kreeg van de baas, is dit nu bijna gehalveerd naar 35%. Personeel heeft er veel voor over.

Het aantal werknemers dat de eerste wedstrijd van Oranje tijdens werktijd mag kijken, groeit gestaag. Waar drie weken geleden nog 64% geen toestemming kreeg van de baas, is dit nu bijna gehalveerd naar 35%. Personeel heeft er veel voor over: 20% is bereid langer door te werken in ruil voor twee keer 45 minuten Oranjevoetbal. En er zijn zelfs mensen die zeggen het bed in te willen duiken met de baas, als dat helpt hem over te halen. Dat blijkt uit een onderzoek onder 500 Nederlandse werknemers in opdracht van LG. Als de Official Partner van de Thuiskijkers, helpt LG werknemers met behulp van www.wkkijken.nl de baas te overtuigen dat Oranjevoetbal niet gemist mag worden.

Kom niet aan mijn bonus!
Als de baas nee zegt, nemen Oranjefans het heft in eigen hand. Zo is 10% van plan samen te zweren met collega’s om van de baas toestemming te krijgen voor een voetbalkijksessie. Minder populair is het geven van een bos bloemen of fles champagne (5%), het wassen van de auto van de baas (3%) of de rest van het jaar op tijd komen (3%). Sommige werknemers gaan een stapje verder: 4% roept met de baas in bed te willen duiken, als dat nodig is om de wedstrijd te mogen zien. Of ze dit daadwerkelijk doen, is natuurlijk de vraag. Opvallend genoeg heeft slechts 0,8% er een deel van de bonus voor over.  Het kan gelukkig ook gemakkelijker. Speciaal voor iedereen die hulp nodigt heeft de baas te overtuigen, heeft LG de website WK kijken.nl in het leven geroepen.

Lobbyen bij de baas
Via www.wkkijken.nl kunnen werknemers een lobby starten door hun baas op te geven. Deze werkgevers ontvangen per mail een officieel en onderbouwd verzoek de wedstrijd te laten kijken. Het biedt namelijk veel voordelen, ook voor de baas. Zo stijgt de waardering voor de organisatie en de werkgever, wordt het personeel gemotiveerd en krijgt hij zelf ook de kans de wedstrijd te kijken. Met wkkijken.nl komt LG op voor alle Thuiskijkers die vanuit Nederland Oranje aanmoedigen tijdens het WK. En werkgevers blijken hier gevoelig voor. Bij meer dan een kwart van de organisaties mag de televisie aan op 14 juni, 14% van de bazen bouwt er zelfs een heel evenement omheen. Een op de tien werknemers mag zelf bepalen waar ze de wedstrijd zien; zij hebben vrij gekregen.

Over het onderzoek
LG liet het onderzoek naar het WK-kijkgedrag onder Nederlandse werknemers uitvoeren door onderzoeksbureau PanelWizard. Aan het onderzoek namen 513 respondenten tussen de 16 en 65 jaar deel, hierbij is  rekening gehouden met een reële  spreiding over mannen en vrouwen, leeftijd en opleidingsniveau.

Reageer op dit artikel