nieuws

De enterprise social media

Geen categorie

Steeds meer bedrijven experimenteren met social media. Bedrijven met een eigen Hyves- of Twittercampagne zijn geen uitzondering meer. Een nieuwe variant is inmiddels in opkomst: de enterprise social media. Dit zijn bedrijfsvarianten van social media waarmee informatie intern makkelijk te delen is, collega’s beter te helpen zijn en kennis op de werkvloer beter wordt benut.

Steeds meer bedrijven experimenteren met social media. Bedrijven met een eigen Hyves- of Twittercampagne zijn geen uitzondering meer. Een nieuwe variant is inmiddels in opkomst: de enterprise social media. Dit zijn bedrijfsvarianten van social media waarmee informatie intern makkelijk te delen is, collega’s beter te helpen zijn en kennis op de werkvloer beter wordt benut.

Uit onderzoek van het Dordtse technologieconcern Cornerstone blijkt dat bijna 32 procent van de grote bedrijven gebruikmaakt van social media voor de interne communicatie. McKinsey verwacht zelfs dat binnen 2 jaar de grote omslag zal komen. Enterprise social media zal volgens het adviesbureau eind 2012 mainstream zijn.

Ook KPN is er nu al druk mee bezig. Vorig jaar introduceerde het bedrijf KPN1 Connect op de werkvloer. Dit is een social collaborationplatform met legio mogelijkheden zoals het aanmaken van profielen, het uploaden van foto’s, blogging, twitteren en het aanmaken van groepen voor collega’s met dezelfde interesses.

Vier maanden na de lancering had 99 procent van de medewerkers het netwerk bezocht. Dat telde toen al 3000 profielen, 1060 blogs en bijna 400 actieve groepen.

Bron: profnews.nl

Reageer op dit artikel