nieuws

Gebruik social media maakt werkgever aantrekkelijk

Geen categorie

De mogelijkheid om gebruik te maken van social media tijdens werktijd verhoogt de aantrekkelijkheid van een werkgever. 41 procent van de werknemers stelt dat het gebruik van social media het werkplezier verhoogt en 6 procent zegt dit heel belangrijk te vinden in zijn of haar baan.

De mogelijkheid om gebruik te maken van social media tijdens werktijd verhoogt de aantrekkelijkheid van een werkgever. 41 procent van de werknemers stelt dat het gebruik van social media het werkplezier verhoogt en zes procent zegt dit heel belangrijk te vinden in zijn of haar baan. Dit blijkt uit onderzoek van Unique onder ruim 4000 respondenten.

‘Er zijn nog steeds veel organisaties die sites als Twitter, Facebook en LinkedIn geblokkeerd hebben voor hun medewerkers’, vertelt Raymond Puts, directeur van Unique. ‘Hierdoor kun je als organisatie kansen missen. Wanneer juist ingezet, kunnen deze media een meerwaarde bieden voor de organisatie. Daarnaast blijkt dat door het bieden van deze toegang de aantrekkelijkheid van een werkgever stijgt. Vooral door de op handen zijnde ‘war for talent’ is het belangrijk dat werkgevers het gebruik van social media overwegen.’

‘Hierbij speelt het vertrouwen in personeel een grote rol. Om voor iedereen de ruimte en regels die er op dit gebied bestaan duidelijk te maken, is het slim om als organisatie een social media beleid te ontwikkelen om hier gedragsregels op te baseren’, aldus Puts.

Nieuwe tijden
Unique is momenteel bezig met het veldwerk voor de MKB Marktmonitor 2011 die zich dit jaar richt op aantrekkelijk werkgeverschap in Nieuwe Tijden. Deze Nieuwe Tijden hebben betrekking op onder andere het voorzichtige herstel van de economie en de opkomst van social media.
Werkgevers die aan het onderzoek mee willen doen, kunnen zich nog aanmelden via www.unique.nl/marktmonitor. Den je dat jouw baas hier wel oren naar heeft? Hoort zegt het voort!

Reageer op dit artikel