nieuws

DMC voor internationale events

Plannen en organiseren

Wie een bijeenkomst in het buitenland organiseert, kan bijna niet meer om een Destination Management Company (DMC) heen. Want, DMC’s fungeren als wegwijzer in het doolhof van congresland.

Wie een bijeenkomst in het buitenland organiseert, kan bijna niet meer om een Destination Management Company (DMC) heen. Partnerprogramma’s, pre- en posttours zijn de core business van een DMC. Onder invloed van de snelle groei van de bijeenkomst- en congresmarkt hebben veel DMC’s hun dienstenpakket uitgebreid. Tegenwoordig kan een DMC de totale coördinatie van een internationaal congres uit handen van een klant nemen. Onze kracht is creatieve inbreng en kennis van de lokale markt. Een DMC heeft meestal ene tweeledige taak: adviserend en uitvoerend. De DMC staat aan de kant van de opdrachtgever. Samen zorgen ze ervoor dat het evenement zo goed, efficiënt en economisch mogelijk verloopt.

CORPERATE EVENTS

De scheidslijn tussen de taken van een DMC en een professionele congres organisator zijn niet altijd scherp te trekken. Het verschil ligt in de core business. Een congresorganisatie richt zich voornamelijk bij grote, internationale congressen op de inschrijving en assisteert ook bij het inhoudelijke deel van het congres. Een DMC daarentegen is gespecialiseerd in de organisatie van corporate meetings en events. Ook richt een DMC zich meer op het organiseren van bijkomende programma’s als partnerprogramma’s, cocktails en diners, entertainment, etc.

Het Nederlands Congres Bureau geeft een gratis gids uit, Resource Directory. Deze gids kun je ook telefonisch opvragen bij het NCB, tel: (020) 646 25 80.

Reageer op dit artikel