nieuws

Trends in travel

Plannen en organiseren

Frequent Flyerprogramma’s blijken populair te zijn onder zakenreizigers. Eenderde van de kaarthouders heeft er geen probleem mee om het bedrijfsbeleid ten aanzien van zakenreizen te omzeilen, wanneer zij mijlen kunnen verdienen met hun favoriete luchtvaartmaatschappij.

Onderzoeken uitgevoerd door Carlson WagonLits en American Express geven een aardige kijk op trends in zakenreizen. Allereerst blijken Frequent Flyerprogramma’s populair te zijn onder zakenreizigers en heeft eenderde van de kaarthouders er geen probleem mee om het bedrijfsbeleid ten aanzien van reizenreizen te omzeilen, wanneer zij mijlen kunnen verdienen met hun favoriete luchtvaartmaatschappij. Daarnaast zal een hotelkamer gaan veranderen in een ‘virtueel kantoor’.

FREQUENT FLYER

Uit een recent onderzoek naar Frequent Flyerprogramma’s in Groot-Brittannië door Carlson Wagonlits blijkt dat 66 procent van de Britse zakenreiziger bij een of meer van deze programma’s aangesloten is. De binding met het Frequent Flyerprogramma is dermate sterk dat 27 procent zich wel eens niet aan de company policy houdt, wanneer zij mijlen kunnen verdienen met hun favoriete luchtvaartmaatschappij.

VIRTUELE OMGEVING

Uit een ander onderzoek van American Express, onder de naam ‘Year 2000 Travel Trends Survey’ komt naar voren dat de internationale zakenreiziger steeds afhankelijker wordt van technologie en het Internet, ook als ze onderweg zijn. Van de ondervraagden neemt 92 procent een laptop mee en vindt 97 procent het essentieel dat hotelkamers beschikken over een modem, een fax en een internetaansluiting. Bijna 70 procent is van mening dat hotelkamers in snel tempo zullen veranderen in ‘virtuele kantoren’. Dichter bij huis, op de luchthaven van vertrek maakt 51 procent van de zakenreiziger gebruik van business lounges, 30 procent van vergaderruimten en 12 procent van douches.

Reageer op dit artikel