De meest gelezen artikelen van juni 2021

Sommige artikelen ontsnappen aan je aandacht. Geen paniek! Wij zetten de meest gelezen artikelen van afgelopen maand op een rij.

1.Salaris executive assistant: dit verdien je in deze functie
Wat verdient een executive assistant? Bekijk het salaris van executive assistants op vier niveaus van ervaring en vaardigheden.
Lees het artikel >>

2.E-mail snoozen in Outlook: vergeet nooit meer iets op te volgen
In Outlook kun je e-mails snoozen waar je later op wilt terugkomen. Zo houd je jouw inbox schoon en vergeet je nooit meer een mail op te volgen.
Lees het artikel >>

3.Schema: taken van de notulist per agendapunt en vergaderdoel
Welke doelen hebben de agendapunten in een vergadering en welke taken voert de notulist daarbij uit? Een handig schema geeft overzicht.
Lees het artikel >>

4.Vijf boeken voor naast je ligstoel deze zomer
Lees jij graag een boek aan het zwembad, meer of strand? Iets waar je ook nog wat van oppikt? Bekijk deze tips van de redactie dan even.
Lees het artikel >>

5.De kracht van goede complimenten (en hoe je ze geeft)
Complimenten en schouderklopjes hebben een positief effect op mensen, en daarmee op organisaties. Wat weten we daar precies over en hoe geef je een goed compliment?
Lees het artikel >>

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

6 tips voor de notulist die het even niet meer kan volgen

Krijg je als notulist te maken met mensen die te snel praten, of met onderwerpen die je niet volledig begrijpt? Probeer dan de volgende zes tips eens...

8 tips voor een goede zinsbouw

8 tips voor een goede zinsbouw

Hoe zorg je er als assistant voor dat de teksten die je schrijft leesbaar zijn?

10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

Je moet een ongemakkelijk onderwerp bespreken met een collega. Moet je je voorbereiden? Hoe voer je het gesprek? Tien tips van Karen Visser.

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Neem de lezer van je e-mail serieus, begin met het slechte nieuws

Verpak je boodschap niet in drie lagen pakpapier om rekening te houden met je lezer, schrijft Judith Winterkamp. Neem je lezer serieus en wind er...

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

Hoe schrijf je een duidelijke e-mail zonder dwingend te zijn?

In zakelijke teksten kun je niet duidelijk genoeg zijn, schrijft expert Judith Winterkamp. Maar als je iets gedaan wilt krijgen, moet die...

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

5 vuistregels voor een klantvriendelijke brief

Een klantvriendelijke brief geeft de klant het gevoel dat hij met een betrouwbaar, beleefd en competent iemand van doen heeft, die persoonlijk...

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Gedragsstijl herkennen: ben jij rood, geel, groen of blauw?

Iedereen heeft een dominante gedragsstijl, volgens het DISC-model. Herken je de gedragsstijl van een ander, dan kun je beter met hem of haar omgaan.

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten?

Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."