checklist

Een e-mailing in 10 stappen

Taal en communiceren

10 stappen om zorgvuldig een e-mailing te verzenden.

1. Bouw een bestand op met opt-in adressen. Vraag klanten en informatieaanvragers om hun e-mailadres en vraag meteen of zij op dat adres mails van je bedrijf willen ontvangen.

2. Verhuur of verkoop de e-mailadressen niet aan derden.

3. Stuur uitsluitend relevante informatie. Commerciële informatie mag, maar je moet wel een redelijk vermoeden hebben dat de klanten hierop zitten te wachten.

4. Zorg voor een herkenbare afzender. De klanten zien meteen dat de mail van jouw bedrijf komt.

5. Kies een goede kopregel, het onderwerp van de e-mail.

6. Kies een goed moment om de mails te verzenden. ’s Nachts verzenden kan betekenen dat men het bericht ’s ochtends meteen met de grote hoop wist.

7. Personaliseer de mailing. Zorg voor excellente gegevens, zodat je geen fouten maakt in de aanhef.

8. Stimuleer het doorsturen. Plaats een button met ‘stuur door naar een vriend’.

9. Geef altijd de mogelijkheid tot onmiddellijk uitschrijven.

10. Test varianten. Het mooie van e-mail is dat je relatief snel allerlei varianten kunt testen zonder dat het veel kost.

Zo maak je een e-mail en e-zine
E-nieuwsbrieven: tips in het kort
E-mailtaal – met vertaling

Reageer op dit artikel