nieuws

Olympische Spelen houden personeel van het werk

Geen categorie

Het internetverkeer van de NOS met bedrijven is verdrievoudigd nu de omroep via internet rechtstreekse beelden van de Olympische Spelen brengt. Bovendien staat op veel werkplekken een tv aan om maar niets te hoeven missen van de prestaties van ‘onze’ sporters.

Het internetverkeer van de NOS met bedrijven is verdrievoudigd nu de omroep via internet rechtstreekse beelden van de Olympische Spelen brengt. Bovendien staat op veel werkplekken een tv aan om maar niets te hoeven missen van de prestaties van ‘onze’ sporters.

Via de website van de NOS kunnen werknemers over twaalf kanalen met informatie over het sportevenement in China beschikken. En dat blijkt een gouden greep: de website trekt gemiddeld 300.000 unieke bezoekers per dag en dan vooral op werkdagen, schrijft De Telegraaf.

‘Videobeelden springen er luid en duidelijk uit’ bevestigt directeur Piet van der Steen van Signet, de provider waarbij duizenden zakelijke klanten een internetaansluiting hebben. ‘Sinds een paar dagen staat de publieke omroep ineens op nummer 1 in het dataverkeer. Het was altijd al een populaire bron onder werktijd, maar dat is nu met een factor 3 toegenomen.’

Internetknooppunt Ansix, waar 300 providers zijn aangesloten, ziet zelfs een vertienvoudiging van het dataverkeer met de NOS. ‘De Olympische Spelen zorgen voor beduidend meer internetverkeer bij de NOS dan de Tour de France en het EK’, zegt directeur Job Witteman. Ook internetaanbieder BBeyond neemt pieken waar als populaire sporten aan de beurt zijn in China.

Ondertussen roept sportkoepel NOC*NSF bedrijven op coulant om te gaan met het kijkgedrag van werknemers. ‘Meestal wordt het met een half oog gevolgd, tot het spannend wordt. Samen kijken verbroedert en komt de werksfeer ten goede. En dat heeft weer een positieve invloed op de productiviteit’, aldus een woordvoerster.

Reageer op dit artikel