Eerste Kamer der Staten-Generaal
Wanneer onenigheid op de werkvloer uitmondt in een conflict, dan moet dit snel en goed opgelost worden.
Als secretaresse ben je continu in contact met anderen. Mail, telefoon en overleggen zijn een vast onderdeel van je functie. De uitdaging is dan ook om bewust duidelijk te communiceren op een respectvolle en constructieve manier.
Vijf tips om jouw professioneel leiderschap te versterken en je invloed te vergroten.
Eén voor één druppelen de deelnemers binnen: zelfbewuste senior secretaresses en teamleiders van secretariaten. Ze stralen een verwachtingsvolle spanning uit. Het is ook nogal wat: intervisie. Je moet het maar kunnen: een werksituatie schetsen, erkennen dat je het lastig vindt, je kwetsbaar opstellen. Tegelijkertijd willen ze graag leren. Ik stel me voor en nodig ze
Delegeren vinden veel professionals lastig. Want: "Als ik het zelf doe, gebeurt het tenminste goed." of "Delegeren kost teveel tijd. Dan heb ik het zelf al tien keer gedaan…" Herkenbaar? Alles zelf willen doen zorgt uiteindelijk voor teveel werk, een gebrek aan tijd en overzicht en onnodig veel stress. Door te leren delegeren zorg je ervoor dat je werklast omlaag gaat en dat je je kunt concentreren op de belangrijke taken in je werk. Daarom 6 stappen om ontspannen en succesvol te delegeren van trainer Ingrid Bannink. Zij geeft de training <a href="http://www.vakmedianetshop.nl/opleidingen/professioneel-leiderschap" target="_blank">Professioneel leiderschap</a> waarin ook delegeren een plek heeft.