vraag & antwoord

Hoe spreek ik een klantvriendelijke tekst in op een antwoordapparaat?

Taal en communiceren

Een korte en duidelijk boodschap is het beste. Spreek niet te zacht en het liefst accentloos. Spreek de tekst rustig uit, zodat mensen eventueel aantekeningen kunnen maken. Afhankelijk van het bedrijf, vermeld je:1) Een groet.2) De bedrijfsnaam.3) ‘Wij zijn momenteel niet aanwezig’.4) ‘U kunt ons bereiken op werkdagen van 8.00 tot 17.00…’5) Vermeld indien nodig […]

Een korte en duidelijk boodschap is het beste. Spreek niet te zacht en het liefst accentloos. Spreek de tekst rustig uit, zodat mensen eventueel aantekeningen kunnen maken.
Afhankelijk van het bedrijf, vermeld je:
1) Een groet.
2) De bedrijfsnaam.
3) ‘Wij zijn momenteel niet aanwezig’.
4) ‘U kunt ons bereiken op werkdagen van 8.00 tot 17.00…’
5) Vermeld indien nodig ook andere telefoonnummers (bijvoorbeeld het nummer van de beveiliging in geval van nood).
6) Herhaal belangrijke dingen, zoals openingstijden, telefoonnummers enzovoort. Meestal is één keer noemen niet genoeg. Klanten vinden het vervelend terug te moeten bellen omdat ze iets hebben gemist. Herhaal de telefoonnummers en kondig aan dat je het nummer gaat herhalen (‘Ik herhaal: 020 – 555 555’).
7) Zorg voor een vriendelijk en correct einde.
Je kunt de boodschap ook twee keer achter elkaar afspelen.

Reageer op dit artikel