checklist

Outlook: koppel een herinnering aan je e-mailberichten

Digitaal werken

Bij je afspraken in je agenda maak je waarschijnlijk wel gebruik van herinneringen. Maar wist je dat dit ook mogelijk is bij e-mails?

1. Een herinnering instellen bij een e-mailbericht

  • Klik op een ontvangen bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op het vlaggetje rechts.
  • Klik op Herinnering toevoegen.
  • Voer een datum en een tijd in.
  • Achter Markeren voor kun je eventueel aangeven wat het doel is van je herinnering. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit Beantwoorden, Doorsturen, Informatie. Maar je kunt ook zelf een tekstje typen.

 

  • Net als bij een afspraak word je met een pop-upvenster gewaarschuwd.
  • Als je het bericht hebt afgehandeld, klik je met de rechtermuisknop op de rode vlag, en kies je Markeren als voltooid of Markering wissen.

2. Ook kun je van een e-mailbericht een taak of agendapunt maken

Sleep het bericht naar de map Taken, en er wordt een nieuwe taak gemaakt. Je bericht blijft overigens gewoon ook in je inbox staan.

3. Een afspraak maken van een e-mailbericht

Sleep het bericht naar de map Agenda, en er wordt een nieuwe taak gemaakt. Ook hierbij blijft je bericht eveneens in je inbox staan.

Sneltoetsen Outlook e-mail
Outlook 2007: taken maken en rangschikken
Afzenders blokkeren in Outlook
Boek: Secretaresse als informatiemanager
Training: Masterclass Outlook 2010

Reageer op dit artikel