vraag & antwoord

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn manager in Outlook een afspraak accepteert zonder dat die ook in mijn agenda komt?

Digitaal werken

Om je manager een afspraak te laten accepteren zodat het in zijn agenda komt te staan kun je het volgende doen: – Ga op je eigen agenda in Outlook staan.– Klik in de menubalk bovenin op ‘acties’.– Klik daarna op ‘nieuw vergaderverzoek’.– Tik de naam van de manager in en kijk m.b.v. het tabblad ‘beschikbaarheid van […]

Om je manager een afspraak te laten accepteren zodat het in zijn agenda komt te staan kun je het volgende doen:

– Ga op je eigen agenda in Outlook staan.
– Klik in de menubalk bovenin op ‘acties’.
– Klik daarna op ‘nieuw vergaderverzoek’.
– Tik de naam van de manager in en kijk m.b.v. het tabblad ‘beschikbaarheid van genodigden’ wanneer hij/zij beschikbaar is.
– Je ziet dan ook je eigen naam bovenaan staan. M.b.v. een kruisje in het vakje voor je naam kan je aangeven dat er geen vergaderverzoek naar jou gestuurd hoeft te worden.
– Bepaal een datum, tijdstip, onderwerp en locatie in en klik op verzenden.
– Nu krijgt de manager een vergaderverzoek toegestuurd die hij/zij kan accepteren of weigeren. Zodra hij/zij heeft geaccepteerd, komt de afspraak automatisch in de agenda te staan.
– Als het goed is, staat de afspraak niet in de agenda van de organisator. Mocht dat wel zo zijn, dan kun je die afspraak gewoon verwijderen, zonder dat dat gevolgen heeft voor de afspraak van je manager.

Reageer op dit artikel