vraag & antwoord

Hoe zet ik een simpel adressenbestand op met selectiemogelijkheden?

Digitaal werken

Je kunt met Excel een simpel adressenbestand maken. Voordeel is dat je Excel – indien nodig – kunt koppelen aan een ander databaseprogramma. Je werkt in kolommen en met regels, dus elk onderdeel van een adres (naam, postcode, enz.) krijgt een eigen veld. Je kunt zoeken en sorteren in je adressenbestand. Ook zijn meer geavanceerde […]


Je kunt met Excel een simpel adressenbestand maken. Voordeel is dat je Excel – indien nodig – kunt koppelen aan een ander databaseprogramma. Je werkt in kolommen en met regels, dus elk onderdeel van een adres (naam, postcode, enz.) krijgt een eigen veld. Je kunt zoeken en sorteren in je adressenbestand. Ook zijn meer geavanceerde dingen mogelijk: zo kun je in Excel boxjes maken waarin je bepaalde informatie aanvinkt (bijvoorbeeld wel/geen kerstkaart sturen). De basis is vrij eenvoudig. Met de Wizard in het programma kom je een heel eind. Voor het opzetten van een adressenbestand kun je ook Access gebruiken. 

Met dank aan Frits Egmond, www.femda.nl

Reageer op dit artikel