vraag & antwoord

<strong>Documenten samenvoegen in Word</strong>

Digitaal werken

‘Als ik documenten wil samenvoegen in Word, open ik één voor één de betreffende documenten, en kopieer en plak ik de teksten in een nieuw bestand. Maar kan het ook sneller?’ Ja, het kan zeker sneller! Open een nieuw document. Klik op Invoegen en Bestand. Selecteer het document dat je wilt toevoegen en klik op […]

‘Als ik documenten wil samenvoegen in Word, open ik één voor één de betreffende documenten, en kopieer en plak ik de teksten in een nieuw bestand. Maar kan het ook sneller?’

Ja, het kan zeker sneller!

  1. Open een nieuw document.
  2. Klik op Invoegen en Bestand. Selecteer het document dat je wilt toevoegen en klik op Invoegen. In Word 2007 klik je op Invoegen en op het pijltje achter Object invoegen in het kader Tekst. Kies vervolgens voor Tekst uit bestand invoegen en selecteer het document dat je wilt toevoegen.
  3. Klik met de muis op het einde van het document en druk op Ctrl + Enter om naar een nieuwe pagina te springen.
  4. Herhaal stap 2 en 3 voor elk ander document dat je wilt invoegen.

Wellicht ook interessant:

Grafiek toevoegen in Worddocument
Autotekst in Word
Een tekst in Word passend maken
Kan ik mijn Worddocument beveiligen?
Kan ik in Word mijn pagina’s van staand in liggend veranderen?
Passages in Word onleesbaar maken voor iemand anders
Doorlopende paginanummering in Word 2007 onderbreken
Boek: Secretaresse als informatiemanager
Training: Efficiënt aan de slag met Word

Reageer op dit artikel