checklist

Jouw eerste stap naar Het Nieuwe Werken

Faciliteren

Nog steeds bestaat het idee dat de secretariële functie bij uitstek een kantoorgebonden functie is. Dat is zó 2013! Want de kantoorgebonden taken zoals gasten ontvangen, kopiëren en archiveren worden immers maar al te vaak ook door anderen gedaan. Daar is tegenwoordig niet meer per se een secretaresse voor nodig. Daarom heeft Moneypenny een checklist […]

Nog steeds bestaat het idee dat de secretariële functie bij uitstek een kantoorgebonden functie is. Dat is zó 2013! Want de kantoorgebonden taken zoals gasten ontvangen, kopiëren en archiveren worden immers maar al te vaak ook door anderen gedaan. Daar is tegenwoordig niet meer per se een secretaresse voor nodig.

Daarom heeft Moneypenny een checklist ontwikkeld om managementondersteuners de mogelijkheid te geven als eerste de stap naar Het Nieuwe Werken te zetten. Namelijk: door je eigen werkzaamheden in kaart te brengen.

In de linkerkolom staan je taken en activiteiten, in de 2e kolom vul je in hoeveel tijd (in %) je globaal aan die taak/activiteit kwijt bent. In de 3e kolom geef je per taak/activiteit aan of deze op afstand kan worden uitgevoerd: ja, nee of op termijn.

Op die manier ontstaat een beeld van jouw takenpakket en de mate waarin de job al dan niet op afstand uitgevoerd kan worden. Dit kan vooral helpen in gesprekken met je manager!

Download checklist >

Bekijk ook onze training Het Nieuwe Werken; juist op het secretariaat!

Reageer op dit artikel