vraag & antwoord

Voor de functie telefonist/receptionist willen wij 4 kandidaten uitnodigen voor een 2e gesprek. Hoe gaat dat in zijn werk?

Faciliteren

In een 2e gesprek kun je nog dieper ingaan op de vaardigheden en geschiktheid van de kandidaat dan in het 1ste gesprek. Ook kun je nauwkeuriger kijken of deze persoon bij de functie en het bedrijf past. Dat kan door middel van cases uit de werkpraktijk. Verder kun je de kandidaten toetsen op de belangrijkste […]

In een 2e gesprek kun je nog dieper ingaan op de vaardigheden en geschiktheid van de kandidaat dan in het 1ste gesprek. Ook kun je nauwkeuriger kijken of deze persoon bij de functie en het bedrijf past. Dat kan door middel van cases uit de werkpraktijk.

Verder kun je de kandidaten toetsen op de belangrijkste eigenschappen die een telefonist/receptionist moet bezitten. Denk aan: klantvriendelijkheid (intern en extern), communicatief sterk, stressbestendig, representatief, goed georganiseerd enzovoort.

Als je na het 1ste gesprek nog twijfelt of manco’s ziet, kun je in het 2e gesprek bepaalde zaken herhalen, of ze in een nieuwe context plaatsen om te kijken of het eerdere beeld wellicht bijgesteld of aangevuld moet worden.

Checklist wervingsprocedure
Voorbereiding personeelswerving
Mogen inlichtingen ingewonnen worden bij vorige werkgevers?
Boek: 22 handreikingen voor werving en selectie
Training: Specialisatie personeelswerk

Reageer op dit artikel