blog

Vriendelijk

Geen categorie

Hoe ver ga jij in je hulpvaardigheid en klantvriendelijkheid? Help je klanten, collega’s en relaties bij vragen waarop ze het antwoord makkelijk zelf kunnen vinden of bedenken? Of zou je ze zelfs ‘s nachts nog volledig zen te woord staan? Natuurlijk zijn er grenzen. Ook aan jouw klantvriendelijkheid komt waarschijnlijk een keer een eind. Op […]

Hoe ver ga jij in je hulpvaardigheid en klantvriendelijkheid? Help je klanten, collega’s en relaties bij vragen waarop ze het antwoord makkelijk zelf kunnen vinden of bedenken? Of zou je ze zelfs ‘s nachts nog volledig zen te woord staan? Natuurlijk zijn er grenzen. Ook aan jouw klantvriendelijkheid komt waarschijnlijk een keer een eind.
Op de redactie krijgen we dagelijks vragen van lezers binnen. Hoe kunnen ze hun adres wijzigen, een abonnement opzeggen of juist uitbreiden? Hebben we het foutje op de website zien staan? Of we dat ASAP kunnen aanpassen. Waarom schrijven we altijd over ‘haar’ en ‘zij’? Secretaresses kunnen ook mannen zijn, beseffen we dat wel? Of we ook eens afbeeldingen en foto’s willen plaatsen van oudere assistants, en niet alleen van die jonge blommen. En wordt het niet eens tijd het woord ‘baas’ niet meer te gebruiken.
Waar we kunnen, helpen we. Zeker met de inhoudelijke vragen en opmerkingen zijn we blij: ze houden ons scherp, herinneren ons eraan dat we kritische lezers hebben, die het ook laten weten als ze het ergens niet mee eens zijn. Het is goud waard om contact te hebben met jullie, degenen voor wie we dit tijdschrift maken en de website up to date houden. Jullie vragen, tips en kritische noten zijn welkom. Dat kan via mail en telefoon maar ook via LinkedIn, Facebook en Twitter én er staat een reactiemodule onder elk bericht op de site. Inhoudelijk commentaar kun je daar gerust kwijt.
Zodra het gaat om persoonlijke gegevens, verwijzen we echter wel degelijk naar onze afdeling Klantenservice, want die hebben we óók.
Toen we namelijk in een hectische periode een hele stapel extra exemplaren van het tijdschrift gingen nazenden uit onze redactievoorraad, verzuchtte eindredacteur Aline: “We zijn de klantenservice van de klantenservice geworden…”
Leuk is wel dat op onze snelle antwoorden op veel voorkomende vragen vaak een blije e-mail terugkomt met een oprecht ‘bedankt’ en vaak ook een compliment.
Dat maakt onze dag compleet.

Reageer op dit artikel