checklist

Hoe heurt het eigenlijk?

Geen categorie

Het beursseizoen is weer geopend! Om van een beursdeelname een succes te maken is het belangrijk om volgens bepaalde beurs-etiquette aan de slag te gaan. Hierbij de belangrijkste stelregels: 1. Voorbereiding is alles Zorg voor een goed actieplan zodat iedereen weet wat er moet gebeuren, door wie en wanneer. Bepaal ook vooraf je doelstellingen, kwalitatief […]

Het beursseizoen is weer geopend! Om van een beursdeelname een succes te maken is het belangrijk om volgens bepaalde beurs-etiquette aan de slag te gaan. Hierbij de belangrijkste stelregels:

1. Voorbereiding is alles

Zorg voor een goed actieplan zodat iedereen weet wat er moet gebeuren, door wie en wanneer. Bepaal ook vooraf je doelstellingen, kwalitatief en kwantitatief en stel de ROI vast. Zodat je achteraf kunt bepalen of de beursdeelname of het beursbezoek effectief is geweest.

2. Creëer aandacht

Denk goed na met welk concept jouw stand aandacht gaat krijgen. Extra aandacht kan extra gegenereerd worden door social media in je aanpak te integreren. Niet alleen tijdens, maar ook in de aanloop naar de beurs. Zodat iedere bezoeker al weet dat je er bent. Ook kunnen social media na afloop het contactmoment verlengen.

3. De juiste klantbenadering is essentieel

De teamleden op de stand moeten goed beseffen waarom ze er staan en wat hun verhaal is. Waarbij de benadering van de bezoekers heel belangrijk is. Laat eerst de bezoekers aan het woord, gebruik geen vaktaal en stel vooral vragen.

4. Huishoudelijke regels op de stand

Niet bellen, niet eten voor de schermen en straal een actieve houding uit.

5. Herken het doelwit

Er zijn verschillende typen bezoekers: de langsloper, de kijker op afstand, de displaykijker (direct aanspreken!), de aankijker (ook direct aanspreken) en de plakker. Ieder type vraagt om een specifieke benaderingswijze. Herken dus je potentiële klant en pas je benadering daarop aan.

6. Hanteer een open vraagstelling

Stel open vragen om op een goede manier contact te maken. Dus vragen als: Hoe heeft u de beurs ervaren vandaag? Waar bent u naar op zoek? Wat spreekt u aan? Wat valt u op? Nadat het eerste contactmoment is gemaakt, stel je gerichtere vragen Waar werkt u? Wat is uw functie? Waarom bent u op deze beurs? Waarom op deze stand?
Benieuwd hoe wij dit bij het NBC Congrescentrum aanpakken? Kom ons dan bezoeken tijdens Event14 op 2 en 3 april.

Bron: NBC

Reageer op dit artikel