Management Support
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Nieuws & inspiratie
  • Productiviteit
    • AI en prompting
    • Inzicht in gedrag
    • Slim werken met Microsoft Office en andere apps en tools
    • Werkdruk
    • Werken aan jezelf
  • Taken en rollen
    • Toekomst van het vak
    • Functies
    • HR taken
    • Notuleren
    • Loopbaan en doorgroeien
    • Vergaderen
    • Eventmanagement
    • Virtual Assistant
  • Communiceren
    • Spelling en grammatica
    • Spreken
    • Schrijven
  • Samenwerken
    • Secretariaat
    • Projectmanagement
    • Hybride werken
    • Sparren, meedenken, coachen en ontzorgen
  • Opleidingen

Alles over post

  • Checklist8 dec. 15

    Het juiste label voor je documenten

    Waarom zoeken wij nog, mapje voor mapje, in een mappensysteem dat eruit ziet als een wijd vertakt grottenstelsel? Het is tijdrovend, niet effectief en vaak frustrerend. Het einde van de Windows-mappen is daarom nabij. Dit is het tijdperk van de labels. Zo label jij je documenten op de juiste manier. 

  • Nieuws14 jul. 15

    Archiefbeheer: 8 redenen voor uitbesteden

    Natuurlijk kun je zelf het document- en archiefbeheer (her)structureren, maar dat kan maanden of jaren in beslag nemen. En het leidt af van je andere taken. Uitbesteden is dan beter.

  • Artikel23 jun. 15

    Samenwerken in de mailbox van je manager

    Er zijn veel mogelijkheden om de samenwerking tussen jou en je manager efficiënter te maken. Eén daarvan is samenwerken in de mailbox van je manager. Zo pak je dat aan. Samenwerken in de mailbox Als je de mail van je manager gaat beheren moet je verschillende zaken met elkaar afspreken, zoals: Wie beantwoordt welke mail?

  • Nieuws2 jun. 15

    Documentbeheer: 5 manieren om te besparen

    Hoewel de economische vooruitzichten weer wat positiever lijken, zijn veel organisaties nog altijd bezig met kostenbesparing. Verminderen van het aantal fte's, reduceren van reiskosten, besparen op opleidingen en trainingen zijn vaak gebruikte manieren om de uitgaven te verminderen. Besparen op kosten die samengaan met het beheer van documenten en archief wordt nog wel eens over het

  • Nieuws13 jan. 15

    Digitaal archiveren: hamsteren of opruimen

    Lees ook

  • Checklist26 mrt. 14

    Bewaartermijnen bedrijfsdocumenten

    Officiële stukken moeten een bepaalde termijn bewaard worden, maar wanneer mag je ze weggooien? Twijfel je nog? Vraag dan de Belastingdienst of een financieel adviseur om raad.

  • FAQ5 jan. 14

    Bewaartermijn documenten

    <span style="color: #0000ff;">Kunnen jullie mij informeren over de bewaartermijn van bijvoorbeeld directiestukken, vergaderverslagen et cetera?</span>

  • Checklist4 jan. 14

    10 tips om papierarm te werken

    1. Zet de printer verder weg.

  • Sjabloon24 sep. 13

    Ontvangstbewijs

    Bewijs voor ontvangst van belangrijke documenten Ontvangstbewijs

  • Checklist17 sep. 12

    Checklist autorisatie personeelsdossier

    In een personeelsdossier staat vertrouwelijke informatie, die uiteraard niet door iedereen bekeken mag worden. In de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) zijn privacyregels vastgelegd.

Meer artikelen

  1. Digitale postverwerking
  2. Waarom processen beschrijven?
  3. Stappenplan rangschikken van documenten
  4. Digitaal postboek
  5. Checklist interne verhuizing
  6. Engelse brief &#8211; afzeggen afspraak
  7. Uitnodiging sollicitatiegesprek ENGELS
  8. Postbehandeling
  9. voorbeeldbrief bevestiging sponsoring.doc
  10. Voorbeeldtekst disclaimer in e-mails.doc
  11. voorbeeld postregistratie uitgaande post.xls
  12. Ordner rug sjabloon.xls
  13. Brief reorganisatie archief.doc
  14. voorbeeld postregistratie inkomende post.xls
  15. Ordner inhoud sjabloon.xls
  1. Maken van een classificatiesysteem
  2. Zeven irritante e-mailgewoontes
  3. Drie manieren om e-mails op te slaan
  4. Hoe lang moet je personeelsgegevens bewaren?
  5. Is decentraal archiveren praktisch?
  6. Verras iemand met een e-card!
  7. Archiveren: een vak apart
  8. Is in de adressering de woonplaats in hoofdletters of kleine letters?
  9. Hoe ziet de inhoudsopgave van een handboek Archiefbeheer eruit?
  10. Hoe zorg ik voor een goed roulatiesysteem voor tijdschriften?
  11. Praktische personeelsdossiers
  12. Help mee aan schoner milieu op je werk
  13. Tien tips voor efficiënt tijdgebruik
  14. Redenen om te archiveren
  15. Hoe sorteer je namen met voorvoegsels in een registratiesysteem?
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over Management Support
  • Partners

Snel naar

  • Nieuws & inspiratie
  • Checklists
  • Digitale Magazine
  • Boeken
  • Blogs
  • Vacatures
  • Podcast

Collecties

  • Productiviteit
  • Taken en rollen
  • Samenwerken
  • Communiceren

  • AI en prompting
  • Virtual Assistant

Management Support Academy

  • Opleidingen
  • Incompany
  • Management Support event
  • Acties & promoties

Socials

  • Facebook
  • x
  • Linkedin

Contact

  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren

Management Support is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen