checklist

Borreltje op kantoor

Plannen en organiseren

Leg de datum zo snel mogelijk vast

Hoe meer zielen hoe meer vreugd… dat geldt ook voor de feestjes op kantoor. Deel tijdig mee wat de datum, het uur en de plaats van het feestje is en maak van de gelegenheid gebruik om meteen al de andere feestmomenten voor volgend jaar vast te leggen.

Begin op tijd
Begin op tijd met de organisatie van het kantoorfeest, wacht niet tot op het allerlaatste moment. Bespreek de gang van zaken, de benodigdheden, eten en drinken, de taakverdeling samen met enkele (enthousiaste) collega’s. Als je op tijd begint met plannen en uitvoeren, zul je bovendien ook heel wat geld kunnen uitsparen.

Noteer je procedure
Wil je tijdens het organiseren van de volgende borrels heel wat tijd winnen, zorg dan dat je nu alle stappen, acties en benodigdheden in kaart brengt. Stel een ‘procedure voor kantoorborrels’ op: een stappenplan met de to do’s en een checklist voor de benodigdheden. Hou ook je uitgaven bij. De volgende keer hoef je de procedure maar boven te halen en je kunt meteen van start gaan met het organiseren.

Delegeer
Een kantoorborrel moet in de eerste plaats leuk zijn voor iedereen. Vraag daarom hulp aan je collega’s. Laat anderen toe om je te helpen, of vraag hen naar ideeën. Je zult versteld staan hoeveel collega’s graag een handje toesteken. Het enige wat jij moet doen, is het hun vragen. Als je delegeert, maak dan ook goede afspraken en leg vast wie wat doet en wanneer het klaar moet zijn.

Lees het complete artikel over tijd- en budgetvriendelijke kantoorborrels van Sara van Wesenbeeck in het novembernummer van Management Support Magazine!

Kom op ideeën!
Feest in crisistijden?
Wat is de beste dag voor een personeelsuitje?
Boek: Evenementen Support
Training: Evenementen organiseren

Reageer op dit artikel