checklist

Inhoudelijk relatie-evenement organiseren

Plannen en organiseren

Tips

Heb jij deze schone taak? Dan volgen hier gouden tips:

  • Houd het aantal gasten tussen 10 en 150. Wil je echt één-op-een-contact dan 1 tot 50 gasten.
  • Houd het kort en krachtig: liever een halve dag dan een hele dag.
  • Zorg voor een inhoudelijk programma met één of meer goede sprekers.
  • Wissel werkvormen af; sprekers, debat, workshop, interview.
  • Zorg voor tijd en ruimte voor interactie tussen de organisatie en de gasten.
  • Zorg voor voldoende tijd om te netwerken tussen de gasten onderling, bijvoorbeeld tijdens de lunch of een borrel.
  • Laat de sprekers ingaan op aansprekende onderwerpen met nieuwswaarde.
  • Heb je meerdere sprekers, laat ze dan het thema of onderwerp benaderen vanuit verschillende invalshoeken (bijvoorbeeld iemand van de eigen organisatie, een klant, een leverancier,…).
  • Breng de mogelijkheden van je eigen organisatie naar voren, maar subtiel.
  • Zoek individueel contact; de accountmanagers gaan informeel in gesprek met de gasten om te netwerken.
  • Zorg ervoor dat alle onderdelen van de bijeenkomst aansluiten bij hetgeen je als bedrijf wilt uitstralen.
  • Gasten hebben gratis toegang tot dit evenement.
Reageer op dit artikel