opleiding

Samenwerken

Digitaal werken

Samenwerken op afstand, in de cloud of op de server, niet of juist wel gelijktijdig … het zijn voorbeelden van nieuwe werkpatronen. Juist voor secretaressen is het belangrijk op de hoogte te zijn van de mogelijkheden op het gebied van digitaal samenwerken. Vanuit jouw rol kun je vaak advies geven over digitaal samenwerking binnen je […]

Samenwerken op afstand, in de cloud of op de server, niet of juist wel gelijktijdig … het zijn voorbeelden van nieuwe werkpatronen. Juist voor secretaressen is het belangrijk op de hoogte te zijn van de mogelijkheden op het gebied van digitaal samenwerken. Vanuit jouw rol kun je vaak advies geven over digitaal samenwerking binnen je organisatie.

Wat leer je?

  • Met welke tools kunnen we intern digitaal samenwerken? (Outlook, Sharepoint, Onenote, WhatsApp, Yammer, OneDrive, Google Drive)
    Hoe kunnen we gelijktijdig in één document werken?
  • Slimmer actiegericht samenwerken in de mailbox van je manager en/of de secretariaatsmailbox
  • Werken met een groepsmailbox

Welke onderwerpen?

  • De remmende factoren in samenwerken, de 3M’s
  • Hoe samenwerken wel werkt
  • Loslaten van de 3M’s
  • Een overzicht van de beschikbare tools om digitaal samen te werken
  • Samenwerken in Outlook
  • Welke afspraken moet je maken over (digitaal) samenwerken
  • Een lege inbox en overzichtelijke takenlijst

Voor wie?

  • Voor ondersteuners die nauw samenwerken met een vaste en wisselende groepen mensen
  • De secretaresse, management assistent, PA, project secretaresse

 

Meer informatie

Brochure aanvragen

Reageer op dit artikel