Overzicht

Checklist: een vergadering voorbereiden in 14 stappen

Checklist: een vergadering voorbereiden in 14 stappen

Moet jij een vergadering voorbereiden? Met deze checklist ben jij klaar om iedere soort meeting.

Nóg meer taken erbij? Hiermee bewijs je hoe druk het secretariaat al is

Nóg meer taken erbij? Hiermee bewijs je hoe druk het secretariaat al...

Moet het serviceniveau van jouw secretariaat omhoog voor hetzelfde budget? Met een secretariaatsmodel praat je mee op managementniveau.

Roadmap naar je event: 5 tips

Roadmap naar je event: 5 tips

Een succesvol event organiseren, daar komt nogal wat bij kijken. Een roadmap bijvoorbeeld! Vijf tips van eventorganizer en trainer Lenny Klaassen.

Werkoverdracht voor vakantie: zo gaat het mis, zo doe je het goed

Werkoverdracht voor vakantie: zo gaat het mis, zo doe je het goed

Hoe draag je succesvol je werk over aan een collega voordat je op vakantie gaat? Lees waarom het vaak misgaat en hoe je het beter doet.

6 cruciale eisen voor een zelfsturend secretariaat

6 cruciale eisen voor een zelfsturend secretariaat

Een zelfsturend team moet aan deze zes eisen voldoen om optimaal creatief, productief en zelfredzaam te zijn.

Oproep: onderzoek naar focus op het werk

Oproep: onderzoek naar focus op het werk

Focus krijgen én houden in een kantoortuin valt niet mee... Hoe en waardoor word jij afgeleid? Doe mee aan ons korte onderzoek! De resultaten delen...

7 tips om een projectteam te leiden zonder 'echt' gezag

7 tips om een projectteam te leiden zonder 'echt' gezag

Ook als je niet formeel de leiding hebt over leden van je projectteam, kun je daarin wel leiderschap tonen. Expert Marie-Louise Anthonissen geeft...

Zo bewaak je de voortgang van een project

Zo bewaak je de voortgang van een project

Wat kun jij doen in je rol als projectassistent om de voortgang van een project zo soepel mogelijk te laten verlopen? Een stappenplan.

Service level agreement (SLA): werkwijze, voordelen en valkuilen

Service level agreement (SLA): werkwijze, voordelen en valkuilen

De service level agreement (SLA) is een overeenkomst tussen klant en secretariaat. Deze drie experts leggen je uit hoe je ermee werkt.

Wat hoort thuis in een procesbeschrijving?

Wat hoort thuis in een procesbeschrijving?

Met een procesbeschrijving formuleer je duidelijk doelen voor jouw team en kun je samen aan de slag voor de klant. Wat moet er in zo'n beschrijving...