Onderzoek: subtiele signalen bepalen succes van onderhandelingen
Volgens nieuw onderzoek wordt de uitkomst van een onderhandeling sterk beïnvloed door subtiele signalen als emotionele uitdrukkingen en kleding.
Volgens nieuw onderzoek wordt de uitkomst van een onderhandeling sterk beïnvloed door subtiele signalen als emotionele uitdrukkingen en kleding.
Welke directie-assistent is nou geen duizendpoot? Toch, voor Cheyenne van Kessel geldt dat in het kwadraat. Want de ondersteuner bij chocolademerk Tony's Chocolonely runt, naast deze rol, ook nog eens verschillende ondernemingen.
Hoe zorg jij ervoor dat je betaald wordt, wat je als ondersteuner waard bent? Trainer Karen Visser geeft handige tips voor het onderhandelen tijdens sollicitatie- of functioneringsgesprekken.
Onderhandelen doen we de hele dag door. Gerda Bos geeft twee praktijkvoorbeelden van hoe succesvol onderhandelen eruit kan zien.
Onderhandelen, dat klinkt als serieuze business. Maar als je goed naar je leven kijkt, zie je dat je de hele dag al onderhandelt.
Onderhandelen: we doen het allemaal dagelijks, bewust en onbewust. Trainer en coach Gerda Bos geeft enkele tips om te onderhandelen vanuit jouw rol als assistant in dagelijkse situaties. 'Onderhandelen doe je met een ander, niet met jezelf.'
Voor je als preventiemedewerker aan de slag gaat, is het belangrijk om een aantal afspraken schriftelijk vast te leggen. Welke zijn dat?
Freelance managementondersteuner Desiree da Silva Passos vertelt hoe zij opdrachten scoort en onderhandelt. "Ik waardeer mezelf niet naar beneden om een klus coûte que coûte te krijgen."
Heb jij vaak het gevoel dat je het onderspit delft in gesprekken en onderhandelingen? Dat jouw belangen niet gezien worden, dat je argumenten niet belangrijk worden gevonden? Wil je meer invloed als je iets van anderen wilt? Leer dan onderhandelen vanuit je rol.
In de whitepaper 'De invloedrijke ondersteuner' leer je hoe je collega's coacht, hoe je een goede sparringpartner en een keiharde onderhandelaar wordt, en hoe je jezelf verkoopt binnen jouw organisatie.