Een kwart van werknemers heeft conflict op het werk
In 2024 had 27 procent van Nederlandse werknemers een conflict op het werk. Het vaakst gaat het hierbij om een conflict met één of meer collega's.
In 2024 had 27 procent van Nederlandse werknemers een conflict op het werk. Het vaakst gaat het hierbij om een conflict met één of meer collega's.
Tien praktische strategieën om op een respectvolle en assertieve manier grenzen aan te geven, waardoor je effectiever kunt communiceren en overbelasting voorkomt.
Giftig gedoe op de werkvloer los je niet zomaar op. Daarom deze vijf handige tips voor ondersteuners met hr-taken om de boel een beetje te detoxen.
Vrouwen die kampen met stress of depressie hebben twee keer zo veel kans op hart- en vaatziekten als mannen. Werkgevers moeten hier bewust van worden en maatregelen treffen.
Bedrijfsuitjes zijn leuk voor teambuilding. Maar ook een moment voor vervelend en ongewenst gedrag van collega's. Of hun partners.
Jongeren hebben het moeilijk op de werkvloer. Uit onderzoek blijkt dat zij worstelen met prestatiedruk en een ingewikkelde werk-privébalans. Zes vragen en antwoorden over hoe je burn-out bij deze groep voorkomt.
Leiderschap kun je op vele manieren invullen. Maar het is voor jezelf en de ander het prettigst als je dat doet met een ruime dosis inlevend vermogen. Hoe je dat aanpakt? In 'Empathisch leiderschap is niet voor watjes' biedt Petra Kuipers je alle handvatten.
Burn-out ontstaat door langdurige overbelasting en uitputting van het stresssysteem. Vroege signalen herkennen is cruciaal om erger te voorkomen, blijkt uit de persoonlijke ervaring van psycholoog Rebecca.
Twee op de vijf Nederlandse werknemers vinden werk mentaal zwaar en draagt bij aan hun ziekteverzuim.
Je kent ze wel: 'grappige' collega's die ongewenst gedrag vertonen. Dit is het verhaal van Tanja.