Projectassistent: zo vorm je een succesvol team met je projectleider
Als projectassistent ben je samen met je projectleider het kleinste team binnen het projectteam. Jullie succes is afhankelijk van de onderlinge samenwerking.
Als projectassistent ben je samen met je projectleider het kleinste team binnen het projectteam. Jullie succes is afhankelijk van de onderlinge samenwerking.
Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over. "Een misverstand is dat je moet doen wat de klager vraagt."
Met zogeheten check-ins en check-outs laat je vergaderingen effectiever en soepeler verlopen. Hoe organiseer je dit in- en uitchecken?
Nieuwsgierigheid, 'lastige' vragen durven stellen, meedenken en vooruitkijken. Dat zijn eigenschappen en vaardigheden die je nodig hebt voor strategisch meedenken. Leuk én interessant, want zo oefen je invloed uit op je eigen ontwikkeling en loopbaan en je bent van onschatbare waarde voor jouw organisatie.
Hoe kun je het best leren van klachten? We vroegen het onze lezers en kregen vier adviezen die we graag met je delen.
Ben je net lekker op stoom, komt ie: de interruptie. Hij is er in allerlei soorten en maten, maar in welke vorm ook - hij is de dood voor je focus. Welke zijn er en wat doe je er tegen?
Wanneer leidt feedback wel en niet tot het gewenste gedrag bij de ander? Vier factoren spelen daarbij een rol.
Goede feedback is opbouwend en heeft de intentie om iemand verder te helpen. Dat is dus heel iets anders dan ongevraagd advies waarmee je iemand een standje wilt geven. "Sommige mensen willen graag kritiek geven. Dat hoor je aan de toon."
Als je een collega wilt aanspreken op ongewenst gedrag, hoe pak je dat dan aan? We vroegen onze lezers om tips en kregen de volgende.
Trainer Judith Winterkamp moedigt iedereen aan om al tijdens een training feedback te geven. "Spreek je uit en zorg samen met de trainer voor een geslaagde training."