Management Support
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Nieuws & inspiratie
  • Productiviteit
    • AI en prompting
    • Inzicht in gedrag
    • Slim werken met Microsoft Office en andere apps en tools
    • Werkdruk
    • Werken aan jezelf
  • Taken en rollen
    • Toekomst van het vak
    • Functies
    • HR taken
    • Notuleren
    • Loopbaan en doorgroeien
    • Vergaderen
    • Eventmanagement
    • Virtual Assistant
  • Communiceren
    • Spelling en grammatica
    • Spreken
    • Schrijven
  • Samenwerken
    • Secretariaat
    • Projectmanagement
    • Hybride werken
    • Sparren, meedenken, coachen en ontzorgen
  • Opleidingen
  • Podcast

Alles over Plannen en organiseren

  • Plannen en organiserengisteren

    'Bare Minimum Mondays': lekker ontspannen beginnen of het afschuiven van werk?

    Het buzzwoord 'Bare Minimum Mondays' wijst op het fenomeen dat mensen de werkweek wel heel kalmpjes opstarten. Zonder stress beginnen is op zich gezond, maar vaak moeten collega's daardoor juist een stapje extra zetten.

  • Plannen en organiseren4 dec. 25

    De kracht van microleren en hoe managementondersteuners dat kunnen stimuleren

    In een wereld waar werkdruk, vergaderingen en ad hoc-taken de dagelijkse realiteit bepalen, ontbreekt vaak de tijd voor traditionele, langdurige trainingen. Microleren kan dan uitkomst bieden.

  • Planning28 okt. 25

    'Vrijedagenfeest' rond kerst dit jaar vereist proactief werken

    Eerste en Tweede Kerstdag vallen dit jaar op donderdag en vrijdag en Nieuwjaarsdag op donderdag en daardoor komen organisaties echt even tot stilstand. Hoe kan je mogelijke knelpunten voor zijn?

  • focus16 okt. 25

    Slim schakelen als geheim wapen

    Balanceer jij ook vaak tussen uiteenlopende verzoeken en een volle agenda? Soepel wisselen tussen werkzaamheden is een vaardigheid die je kunt ontwikkelen. In dit derde artikel van werkplektrainer Karen Visser in de reeks over focus ontdek je hoe.

  • Evenementen22 sep. 25

    Bedrijfsuitjes: teambuilding en spelletjes zijn het populairst

    Organiseer jij het volgende bedrijfsuitje? Volgens onderzoek onder vijfhonderd werknemers maak je jouw collega's vooral blij met iets informeels en gezelligs.

  • digitaal samenwerken1 aug. 25

    Drie apps om efficiënter te plannen en zoeken

    Techexpert Gertjan Groen speurt de appstores af op zoek naar de handigste apps. Deze drie tipte hij in de tweede editie van Management Support Magazine van 2025.

  • eventmanagement1 jul. 25

    Een spetterend evenement organiseren? Tien tips!

    Je wilt een spetterend evenement organiseren, maar wat komt daar eigenlijk allemaal bij kijken? Werkplektrainer Karen Visser geeft tips.

  • Psychologie23 jun. 25

    Iets 'voor elkaar krijgen'? Dat kun je leren!

    Er verandert momenteel van alles in het werk van de assistant. Van automatiseren tot aan prompting. Soft skills zijn belangrijker dan ooit. Een van die vaardigheden is ook iets 'voor elkaar krijgen'. Coach Marjolijn Feringa schreef het boek 'Voorelkaarkrijgkunde'. "Begin. Blijf niet op de bank zitten met een droom in je hoofd!"

  • Plannen en organiseren18 jun. 25

    Handige prompts en andere AI-tips (2): een uitnodigingsbrief schrijven

    Als assistant moet je op de hoogte blijven van de technologische ontwikkelingen die het vakgebied veranderen. We kijken online en vragen vakgenoten om hun workhacks, beste prompts en (AI)-apps te delen.

  • eventmanagement28 mei 25

    Event georganiseerd? Tien tips om netwerken te stimuleren

    Fysieke evenementen blijven essentieel voor verbinding. Met deze praktische tips van trainer Lenny Klaassen stimuleer je interactie, bevorder je netwerken en maak je jouw event waardevol voor collega's, klanten en partners.

Meer artikelen

  1. 10 tips voor goed taakmanagement
  2. 'Ik droom ervan dat managers eerst de agenda van de assistant checken' | podcast
  3. Ik kom niet aan mijn werk toe
  4. Wil jij duurzame evenementen organiseren? Let hier op!
  5. 'Doe je het er even bij, dat evenement organiseren'?
  6. AI als onmisbare tool voor evenementenorganisatie
  7. Evenement organiseren in 2025? Tien trends om op te letten
  8. Jim Stolze: AI is een supergereedschap
  9. Drie tips voor betere to-do-lijsten
  10. Tien tips voor meer zelfvertrouwen op de werkvloer
  11. Succes van je evenement staat of valt bij de communicatie
  12. Zo navigeer jij door een project als assistant
  13. De 5 meest gelezen artikelen van maart 2024
  14. Help! Ik kan geen vergaderstukken meer toevoegen in agenda's binnen Outlook
  15. 6 handige apps om te plannen en te werken aan je mentale gezondheid
  1. GesponsordVoorkom verspilling met de Nationale Groene Kadobon
  2. GesponsordVind een originele locatie voor je eindejaarsevenement
  3. GesponsordHow to: leer beter organiseren
  4. Belangrijke tips voor actielijst en draaiboek
  5. Evenementenorganisatie 'nieuwe stijl!'
  6. Werk lean op het secretariaat
  7. Creatieve eventprogrammering
  8. Eventorganisatie met de koning als eregast: 'Alles moest naadloos op elkaar aansluiten'
  9. Proactief zijn: 8 tips
  10. Werk overdragen
  11. 'Als ik manager was zou ik meer investeren in trainingen'
  12. Plannen
  13. Rode draad
  14. Projectmanagement: welke spoedvraag heeft écht prioriteit?
  15. Projectmanagement: de losse eindjes oplossen
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over Management Support
  • Partners

Snel naar

  • Nieuws & inspiratie
  • Checklists
  • Digitale Magazine
  • Boeken
  • Blogs
  • Vacatures
  • Podcast

Collecties

  • Productiviteit
  • Taken en rollen
  • Samenwerken
  • Communiceren

  • AI en prompting
  • Virtual Assistant

Management Support Academy

  • Opleidingen
  • Incompany
  • Management Support event
  • Acties & promoties

Socials

  • Facebook
  • x
  • Linkedin

Contact

  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren

Management Support is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen