1 op 5 bedrijven betaalt facturen te laat: wat doe je dan?
Gemiddeld worden Nederlandse bedrijven steeds iets beter in het tijdig betalen van facturen, maar het gaat nog steeds geregeld mis. Wat kun je doen als een klant niet op tijd betaalt?
Gemiddeld worden Nederlandse bedrijven steeds iets beter in het tijdig betalen van facturen, maar het gaat nog steeds geregeld mis. Wat kun je doen als een klant niet op tijd betaalt?
Moet jij écht altijd alles zelf doen, of zijn er andere redenen waarom jij al die taken oppakt? Volgens expert Jennefer Boskeljon doen veel mensen dit eigenlijk meer voor zichzelf dan voor anderen.
Een leidinggevende zorgt voor een onveilige sfeer op de werkvloer. Hij wordt ontslagen, maar vecht dit aan.
Leidinggevende Laura worstelt met haar rol in een sluimerend patroon van ongewenst gedrag: een roddelcultuur.
Voel jij je bekritiseerd door een collega? Niet serieus genomen? Het helpt om binnenin jezelf te kijken waarom dit je zo raakt. Als jij jouw 'onderstroom' beter leert kennen, schrijft psycholoog Gerda Bos, dan sluit je jezelf niet onnodig meer af van anderen.
Nederlandse werknemers zijn steeds meer verdeeld, maatschappelijk en politiek. Dat heeft negatieve gevolgen voor productiviteit op de werkvloer.
Je kent het misschien wel: pesten op het werk. Maar wat als jij daarvan wordt beschuldigd? Dit is het verhaal van Wilma, die pestgedrag zou vertonen.
Conflicten op de werkvloer zijn vervelend. Dit zijn drie handige tips van communicatiecoach Amy Gallo om ze op te lossen.
In 2024 had 27 procent van Nederlandse werknemers een conflict op het werk. Het vaakst gaat het hierbij om een conflict met één of meer collega's.
Zonder waarschuwing ontslagen, opgebrand raken of botsen op het werk. Zo'n crisis test je veerkracht. Deze ondersteuners hebben het zelf ervaren.