Beter samenwerken met kritische of lastige mensen: alle adviezen
Hoe kun je jouw samenwerking verbeteren met collega's en managers die kritisch of dwars zijn, of met wie je gewoon geen klik hebt? Lees alle adviezen van experts en mede-ondersteuners.
Hoe kun je jouw samenwerking verbeteren met collega's en managers die kritisch of dwars zijn, of met wie je gewoon geen klik hebt? Lees alle adviezen van experts en mede-ondersteuners.
Je kent ze wel: 'grappige' collega's die ongewenst gedrag vertonen. Dit is het verhaal van Tanja.
Open communiceren met je collega's zorgt dat kleine irritaties geen grote blokkades worden. Maar hoe geef je feedback zonder dat je iemand tegen het harnas jaagt? Psycholoog en trainer Lisette Dragt geeft inzicht in hoe je verbindend communiceert op de werkvloer.
Heb je een moeilijke of vervelende collega? Dit zijn tien tips van werkplektrainer Karen Visser om alsnog goed samen te werken.
Feedback geven is best moeilijk. Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap goed overkomt. Dit zijn vier factoren waar je rekening mee moet houden.
Politiek bespreken in de kantoortuin is een mijnenveld. Dit zijn tips om politieke discussies te voorkomen of in goede banen te leiden.
Met je baas wil je geen ruziemaken. Dat is slecht voor de sfeer en de productiviteit.
Ben je soms bang voor de mening van anderen? Wil jij de allerbeste assistant zijn die je zou kunnen zijn, maar durf je niet voor jezelf op te komen of jezelf uit te spreken? Dan is het boek van Michael Gervais - FOPO: Fear Of People's Opinions' verplichte kost.
Bij narcisme denken we snel aan de Donald Trumps van deze wereld. Maar de werkelijkheid ligt veel genuanceerder, en secretaresses zijn helaas een makkelijke prooi.
Hoe kom je verder in lastige werksituaties? Probeer conflicten niet meer te zien als belemmeringen maar als kansen, adviseert coach Isabelle Coppens.