Abonneren
professionele ontwikkeling
digitaal werken
persoonlijke groei
communicatie
organisatie
Nieuwsbrieven
Opleidingen
Workshopdagen
Digitale Magazine
Adverteren
Vacatures
  • Nieuwsbrieven
  • Opleidingen
  • Workshopdagen
  • Digitale Magazine
  • Adverteren
  • Vacatures
    • professionele ontwikkeling
    • digitaal werken
    • persoonlijke groei
    • communicatie
    • organisatie

    Alles over conflicten

    NieuwsTaal en communiceren

    ‘Gaan je nekharen ervan overeind staan, neem dat dan serieus’

    Hoe kun je het best leren van klachten? Manja Bomhoff schreef er een boek over, dat jij kunt winnen. "Een misverstand is dat je moet doen wat de...
    ‘Gaan je nekharen ervan overeind staan, neem dat dan serieus’
    NieuwsTaal en communiceren

    Feedback is iets anders dan ongevraagd advies – dit zijn de do’s en...

    Goede feedback is opbouwend en heeft de intentie om iemand verder te helpen. Dat is dus heel iets anders dan ongevraagd advies waarmee je iemand een...
    Feedback is iets anders dan ongevraagd advies – dit zijn de do’s en...
    NieuwsTaal en communiceren

    Je collega’s ghosten: noodzakelijk of onbeschoft?

    Wie stil blijft in digitale communicatie doet iets wat met een moderne term ‘ghosten’ heet. Je kapt het contact af, tijdelijk of permanent, zonder de...
    Je collega’s ghosten: noodzakelijk of onbeschoft?
    TipTaal en communiceren

    Hoe spreek je een collega aan op ongewenst gedrag? 7 tips

    Als je een collega wilt aanspreken op ongewenst gedrag, hoe pak je dat dan aan? We vroegen onze lezers om tips en kregen de volgende.
    Hoe spreek je een collega aan op ongewenst gedrag? 7 tips
    FAQProfessionele ontwikkeling

    Portretrecht: mag je de publicatie van een foto of film verbieden?

    Geeft het portretrecht mensen de mogelijkheid om publicaties te verbieden waarin zij herkenbaar in beeld zijn gebracht? Lees hoe het portretrecht...
    Portretrecht: mag je de publicatie van een foto of film verbieden?
    TipTaal en communiceren

    10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken

    Je moet een ongemakkelijk onderwerp bespreken met een collega. Moet je je voorbereiden? Hoe voer je het gesprek? Tien tips van Karen Visser.
    10 tips om ongemakkelijke onderwerpen bespreekbaar te maken
    NieuwsTaal en communiceren

    Waarom we het zo moeilijk vinden om elkaar aan te spreken

    "Iemand confronteren is compleet tegennatuurlijk", concludeert bedrijfskundige en teamcoach Gytha Heins na eigen onderzoek. Waar komt dat door en hoe...
    Waarom we het zo moeilijk vinden om elkaar aan te spreken
    NieuwsProfessionele ontwikkeling

    Klant betaalt factuur niet, ook niet na aanmaningen. Wat nu?

    Wat doe je als een klant zijn factuur niet betaalt, ook niet na aanmaningen? Jurist en fiscalist Sep Breukers adviseert.
    Klant betaalt factuur niet, ook niet na aanmaningen. Wat nu?
    NieuwsProfessionele ontwikkeling

    Wat hoort er in de algemene voorwaarden van een contract te staan?

    Moet jij weleens contracten nalezen of helpen met het opstellen ervan? Vergeet dan de algemene voorwaarden niet! Dit is wat daarin moet staan.
    Wat hoort er in de algemene voorwaarden van een contract te staan?
    NieuwsTaal en communiceren

    Agressie en denigrerende opmerkingen: 8 voorbeelden van collega’s

    We vroegen lezers naar hun ervaringen met witteboordenagressie. "De klant vroeg schaterlachend hoeveel ik per uur kostte."
    Agressie en denigrerende opmerkingen: 8 voorbeelden van collega’s
    Management Support is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen